18 Mart 2010 Perşembe

Bir Film: Eşrefpaşalılar!


Eşrefpaşalılar,yeni vizyona giren bir film.

Aslına bakarsanız film vizyona girmeden önce hiç böyle bir filmden haberim olmamıştı.

Hatta afişlerini gördükten sonra bile bir çekiciliği yoktu benim için.

Fakat sonra sonra duyduğum yorumlar, verilen tepkiler çok hoştu .

İyi bir sinema sever ve izleyici olduğum için apar topar bizde gittik :)


Filmin konusu şöyleki,gerçekten kötü alışkanlıkları olan ,her türlü pisliği bulunan bir mahallenin in cin top oynayan camisine bir hocanın tayiniyle başlıyor.Daha sonra mahallenin "babası"nın sevdiği biri olup çıkan hoca mahalleliye örnek oluyor. Filmde herşey var açıkçası.

Gülüyorsunuz da,hüzünleniyorsunuz da.

Mafya da var aşk ta hoşgörüde.

Hepsini güzelce harmanlamışlar.

Yani açıkçası beklediğimden daha daha güzel bir filmdi.


Doğrusunu söylemek gerekirse,müstehcenlikten ırak,güzel vakit geçirebileceğiniz,tam olarak bir hafta sonu çoluk çocuk gidebileceğiniz bir film. Artık okadar meşrulaşıp bayağılaştı ki film sahneleri,her gün yayınlanan diziler bile öyle bir sahne olmadan bitmiyor. Çünkü reyting kaygısıyla çekilen dizilerin,traj kaygısı güden filmlerin "birilerinin sevişme sahnelerine" mecbur kalıyor. Ne yazık ki, reytinglerde bir hayli tavan yapıyor.


Aslında film sektöründe bu acı bir gerçek. Güzel yapıtların çok ödüllendirilmediğini düşünüyorum. Her yıl izlediğimiz oscarın sadece siyasi içerikli olduğu kocaman sırıtıyor.

Bizim ülkemizde recep ivedik gibi bir film, en çok izlenen film olabiliyor.

Recep ivediği küfretti,burnunu karıştı,müstehcen konuştu diye kızmıyorum,kızamıyorum.

Çünkü ivedikte izleyebileceğiniz müstehcen sahneler yok.

Haftalık bir dizide her türlü müstehcenlik ve ahlaksızlığın islendiğinin görebiliyoruz.

İvedikte ise insanlar,sokaktaki ahmet abinin,ali dayının, abartılı bir karikatürünü perde de görünce gülüp mutlu oluyorlar. Az buçuk kendinizden birşeyler bulduğunuz her filmi seversiniz.


Aslına bakarsanız bağnaz bir bakış açısı değil bu. İşlenebilir pek tabiki de. Ama çocuklarla izlenen diziler de bile bunlar mevcut. Mesela : Adanalı. Çoluk çocuk adanalıya özeniyor,Adanalı her türlü pislikte. Diziyi bilenler bilir ne kadar uygun?

Bir de ÇGH var. ÇGH 'nin son zamanlarda bakıyorum konukları hep küçük sınıflar,hep ilkokul çocukları. Tutup onları oraya bizzat öğretmenleri götürüyor. Ama işlenen konular, sevgili aldatması,sevgili olma çabaları vs. Bence bir tv programı bunları gözetmeli. Eğer izleyici kitleniz çocuksa ona göre dikkat edilmeli. ÇGH dikkat edemez,çünkü yazabildikleri bunlarsa, ebeveynler dikkat etmeli. Çocukların erken yaşta sevgili olmaları ne kadar normal? Gelişimlerini sevgili üzerine değil,mutlu,huzurlu sağlıklı başarılı bir yaşam üzerine tamamlamalılar. Rastgele izlediğiniz tv programlarının ona ne yönde nasıl zarar vereceğini ebeveynlerin bilmesi,takip etmesi şart. Sonra birbirini kesen,doğrayan,kız için birbirini şişleyen nesiller çıkıyor piyasaya.


Velhasıl kelam, Eşrefpaşalılar hoş vakit geçirebileceğiniz bir iki saat demek anlamına geliyor.

Bu haftasonu eşiniz ve çocuklarınızla,arkadaşlarınızla,annenizle babanızla bir gidip izleyin bence :)

8 yorum:

  1. eşrefpaşalıların tiyatrosunu izlemiştim, çok keyifli ve güzel bi oyundu. bazı sahnelerinde çok gülmüştüm. filmini merak ettim, bi vakit gidesim var:)

    YanıtlaSil
  2. Gidin bencede...
    Tiyatronun tadı bambaşka tabiki,ama filmde iyi olmuş. Çok süper diyemem ama yine de eğlenirsiniz :) ii seyirler

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ediyorum bilgilendirdiğin için... Programıma aldım bile artık...

    YanıtlaSil
  4. ben filmi izledim. konu olarak harika bir film.
    tabi oyuncuların tiyatrodan sinemaya ilk geçişleri olması ve yönetmeninde sahne geçişlerindeki acemiliği dışında genel olarak güzel ve seyirlik bir film.

    YanıtlaSil
  5. İyi bir sinema izleyicisi ve eleştirmeni olduğunuz paylaştığınız bloglarınızdan belli oluyor. İnsnların izlediği filmleri ve okudukları kitapları paylaşması çok güzel bir olay. Ben her zaman bloglarında izledikleri filmleri ve kitapları paylaşanları sık sık ziyaret ederim. Sanki bir ara sizin bloğunuzu izlediğim de bloglarınız yoruma kapalı mıydı neydi tam hatırlamıyorum? Tekrar izleme grubunuzdaki avatar resminizden bloğunuza girdim ve yine izlediğiniz bir filmi paylaşan bloğunuzu okuduktan sonra baktım yorum yazılabiliniyor, ben de işte bu yorumu yazdım.

    Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar olsun.

    Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim.

    YanıtlaSil
  6. komançi:
    Kesinlikle konusu iyiydi,esprileri filan bizi güldürdü. Zaten değindiğim nokta çekimlerinden ziyade konusu oldu. Acemilik pek tabiki vardı ama yinede dediğim gibi ailece izlenebilir :)

    YanıtlaSil
  7. Recep altun:

    :) Evet zaten sizin uyarınız üzerine değiştirdim blogtemamı:) Siz olmasaydınız ben öyle devam edicektim :) Çok tşkler güzel yorumlarınız için!

    YanıtlaSil
  8. Film benim de çok hoşuma gitti.. düşündürerek de güldürelebiliyormuş insanlar demek ki...argo olmadan..müstehcen espriler olmadan...bu filmde bunu gördüm ben...ve bazı yitirilen değerlerimizi gün ışığın çıkardı bu film hakikaten..

    baki selamlarımızla..
    sevgiler...

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi