19 Ağustos 2010 Perşembe

Umre Notları -1-

Umre,Hac..
Bir müslümanın başına gelebilecek en güzel ibadetlerden bir tanesi.
Her müslümanın yılda bir kez gidip orda şarj olup gelmesi gerektiğini söylerim hep.
Bundan 4 sene önce nasip olmuştu gidip görmek,ayak basmak oralara...
Şimdi bizimkiler -anne ve babam- yine mübarek kabenin yanı başındalar şuanda.Bende bol bol selam gönderiyor dua ettriyorum kendime :)
Hal böyle olunca yani onlar gidince tüm işler de bana kalmış durumda ama şikayetçi değilim.
Çünkü onların bitmek bilmez usanmaz gitme aşkını -ki 4. ye filan gidiyorlar sanırım hatırlamıyorum artık :)- anlayabiliyorum. Bunu da ancak gidip görüldüğünde ibadet edildiğinde anlaşılabilecek birşey olduguna inanıyorum.Yani her senede gideceğine bir fakire yardım et" diyenlerin hep cahilliklerine veriyorum velhasıl.
Çünkü ne tv de gördüğünüz ne de resimlerde baktığınız Kabe..
Kabe gözle gönül arasında işlenmiş bir resim.
Onun o büyüsünü,onun o kokusunu ancak gidip gördüğünüzde,o havayı teneffüs ettiğinizde
anlayabilirsiniz.
O vakte kadar idrak ettiklerinizin azlığına şaşırıp kalıyorsunuz.
Meğer diyorsunuz meğer ben hiç birşey bilmiyormuşum,meğer tüm bunlar okadar gercek bir okadar rüya bir okadar ihtişamlıymış ki!..
Yaşanılan duyguların gerçekten tarifi yok,hele gördüğünüz ilk an!..
Sanki ilk defa görüyormuşcasına,aşık oluyorsunuz.İhtişamından titriyor,ister istemez ağlıyorsunuz.Sanki bir illizyon gibi,karşınızda tüm ihtişamıyla bir kara kutu, o kara kutu sizi ağlatıyor,sizi kendine deli gibi bağlıyor,kopamıyorsunuz.
Tüm düşüncelerin yanı sıra saran duygular çok farklı.
Bu farklılıktan sonra anladım ki hiç ama hiç birşeyin tadı öyle değil.
Mesela,sabah namazlarından sonra muhakak bir iki tavaf yapar öyle yatardık. O sabah çok uykum vardı yapmak istemedim uyanınca yaparım dedım ama bizimkiler bırakmadılar,sonra tavafa girdik,bi baktım önümde yerde birisi.Adamın ayakları yok,elleriyle sürünerek yerde gidiyor.Öyle tavaf ediyor.O an utancımdan yerin dibine girdim,ben bu kadar saglamken uykuyu bahane ediyorum,ondaki nasıl bir aşk Allahım! elleriyle sürünüyor..

Velhasıl,anlatılacak okadar çok şey var ki.. Ara ara yazmayı planlıyorum.
Allah herkese gitmeyi ve tekrarını nasip etsin inş. diyorum...

4 yorum:

  1. Amiiin diyorum bende bu güzel duanız için çünkü o kadar çoook gitmek istiyorum ki Allah inşallah kısmet eder bizlerede
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Aminnn aminn
    Bizlere tekrarını sizlere gitmeyi inş.
    Sevgiler bizden

    YanıtlaSil
  3. Allahım banada nasip etsin mel ,seni kaybetmiştim :(iyiki buldum

    YanıtlaSil
  4. Dikis dersi: İyi ki buldun beni iyi ki bulduk birbirimizi:) ben ekledim seni facebookta bu arada :)

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi