26 Kasım 2010 Cuma

Newyork'ta 5 minare,beri gel canım beri gel!

Geçen gün Mahsun'un taze filmi Newyork'ta 5 minare'ye gittik arkadaşımla.
Film için çok güzel şeyler çiziktiremeyeceğim ne yazık ki.
Çünkü beklediğimi bulamadım.
Şunu söylemeliyim ki Mahsun, kendini aştı.Filmlerin hem senaryoları,hem de yönetmenliği ona ait oluyo ki bu gerçekten iyi birşey.
Yani "lololo mahsun" imajından sıyrılıp "entel" mahsun'a ramak kalmış gibi.
Filme sağlam para harcanmış,Hollywood yıldızları,çekimler,görsel efektler hepsi çok güzel fakat..
Kurgu pek olmamış.
Çünkü Mahsun'un filmlerinde sosyal msj verme gibi kaygısı var. Bu bence çok güzel.Fakat öte yandan bunu abatmamakta gerek.Bu film de gereksiz bir abartı var bence.Yani her soruna değinicem derken karman çorman çorba olmuş bir film çıkmış ortaya. Newyork'tan Bitlis'e, Terör'den töre'ye bağlanan bir konu. Biraz aceleye getirilmiş gibi, biraz eksik kalmış gibi.
Bir de film de sürekli aynı repliklerin tekrarlanması çok sıkıcıydı.
Fakat yine de Hollywood yıldızlarını Müslüman görmek,onların ağzından "islamla terör bir değil" sözlerini işitmek çok hoş.
Bir de sonuç olarak bizim filmimiz. Yabancı aktör-aktrisler de girince işin içine sahiplenmeden olmuyor :)
İzlemenizi öneririm,yine de bu tarz yapımlara yabancı kalmamak gerek diye düşünüyorum.
İyi seyirler.

3 yorum:

  1. Ben ilk gün gitmiştim bir arkadaşımla... Genel manada Türk sineması standartlarının üzerinde bir film elbette. Ama en çok dikkatimi çeken şey müzikleri olmuştu. Sahnelerde kullandıkları müzikler güzel yapımlardı, uygundu. Bu yönden çok takdir ettim. :)

    YanıtlaSil
  2. inanırmısın?suan muzıkler hıc aklımda yok :):) muzıklerını ındırmek farzlastı:)

    YanıtlaSil
  3. Filmin fragmanında neredeyse bütün sahneleri gösterdiği için tat alamadım..Bir de yabancıların türkçe seslendirmeleri basitleştirmişti sanki..İngilizcesi daha keyifli olur eminim..

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi