18 Aralık 2010 Cumartesi

Ali Ural- Ejderha ve Kelebek


Size hali hazır da vedalaştığım Ali Ural'ın "Ejderha ve Kelebek" ğiyle geldim.
Çok sevdim hatta bayıldım.
Daha önceki yazılarımda da bahsetmiştim denemeleri çok seviyorum diye.
Sırf bu yüzden bile çok sevebilirdim bu kitabı fakat sırf "deneme" olduğu için sevilmesi acımasızca olur.
Ali ural, kelimeleri işlemiş,onlarla dans etmiş,öyle büyülemiş ki onları, tıpkı kavalıyla yılanına yön veren bir Hintli gibi.
Sözcüklere ahtapot kolları verip,hayatın her noktasına sarılmaları emrini vermiş,dili kelebek kozasından kurtarıp kendi emrine vermiş,onu öyle bir eğitmiş ki ağzınız açık kalır.
Hemingway'i,Hz. Ali'yi,Shakespeare'i,Ahmed Gazali'yi,Chuang Tzû'yu,Niyazi misri'yi aynı yola koymuş,farklı otobüslerle aynı şehre giden yolcular gibi,bir bir düşmüşler düş bahçesine.

Hayal-gerçek,uyku-uyanıklık arasında bir yerde kendini arıyorken buluyor insan.

Bir çok "kendinden" bir tanesine vardırmaya çalışırken, gerçekle düşü ayırtederken,hakikati ejderha'nın ağzında ki alev topuyla püskürüyor.

Nerden nereye geldiğinizi anladığınız da Ali Ural'a hayran kalıyorsunuz.

Ben "Daha Fazlasını İsteyin"'de metropol insanını buldum,çok sevdim.


-Yetmez,İki kanat yetmez uçmak için

-Yetmez mi,uçabiliyorum.

-Bütün kuşların iki kanadı var. Senin daha çok kanadın olmalı!


"Kanaat mı o da ne?" dediğimiz günler de yaşarken, gönlün orta yerine bir pankart açıyor kocaman harflerle, "Biliyor musunuz, Kanaat var!"


"Bir cennet sizi kesmez,kaç cennetle huzura kavuşur ruhunuz? Bir cehennem yetmez size, bir kaç cehenneme ne dersiniz?

Dehşet!


E o zaman size bu okumaklar yakışır,mel'den tavsiye;)

4 yorum:

  1. sayende murat menteş okuyacağım.. bakarsın ali uralda okurum :)

    sana cvp yazdım ama adresimi yazayım yine de :D
    seyhanc@gmail.com ;)

    YanıtlaSil
  2. :) Evet canım gördüm, tşk ediyorum, mail attımm :)

    YanıtlaSil
  3. Ali URAL hoca ile tanışmam senin sayende oldu.Sana ne kadar teşekkür etsem az sanırım.Meğer ruhumun ne çok ihtiyacı varmış böyle güzel cümlelere,böylesine değerli denemelere...edebi değerden yoksun sırf "çok satıyor" diye okunan kitaplardan yorulmuş ruhlara Ali Ural tavsiye edilmeli ısrarla :)Tekrar teşekkürler Mel,daha çok yaz,haber et okuduklarından...sevgilerimle Ayşenur....

    YanıtlaSil
  4. tşk ederim güzel yorumunuz için..
    Ben de aldığım tadı burda sizin gibi okuma meraklıları için yazdım, faydalı olabildiysem ne mutlu bana :)
    Sevgi bizden :)

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi