20 Ocak 2011 Perşembe

Yeni kitap: Muz Sesleri


Uzun zamandır yazmaya niyetlendiğim fakat ertelediğim, adı gibi kendisi de farklı olan değişik bir yolculuğa çıkaran bir kitaptan daha bahsedeceğim.
Ece Temelkuran Beyrut-Oxfort-Türkiye şeytan üçgenini oluşturmuş kitapta.
Savaşı, insanı, aşkı, kadın erkek diyaloglarını, merhameti, sevgiyi, kaybedişleri, yok oluşları, ümitleri, sevinçleri, duaları, sevişmeleri bu şeytan üçgeninin üç-geninde işlemiş.
Belki Beyrutta olanlara daha şairhane yaklaşmış diyebiliriz, belki daha çok hayal gücüyle süslü, gerçekten uzak.
Fakat yine de cümleler sağlam olmuş, beni etkileyen sözler çok oldu ki bunlar daha çok Dr. Hamza'nın tatlı kıbbesi Filipina'sı için yazdığı mektuplarda barınıyorlardı.
Savaşla ilişkilerin harmanlandığı bir kitap olduğu için değişik bir havası var kitabın.
Oxfort'lu Deniz'se hayalim de tam olarak yazarı canlandırdı. Her okuyan da bu hissi verdiğini düşünüyorum nedense.

"Muz sesleri duymayı dilemek, birine söz verebilmek, savaşın bitmesini ummak"

Kitap özetle buydu benim için, keyif alarak okudum.

İyi okumalar


8 yorum:

  1. güzel özetlemişsiniz,emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. bu kitap su an bekledigim siparislerimin icinde, yorumunu sevdim, kitabi begenecegimi umuyorum :) bu arada 'Bir Gün'ü okudun mu, listendeydi sanirim..

    YanıtlaSil
  3. aa ben de okumalıyım sanırım :)

    YanıtlaSil
  4. muratoloji, tşk ederim arkadaşım hayrını gör inş :)

    YanıtlaSil
  5. cherry :)
    Umarım okudugunda begenırsın senın beklentılerını karsılar :)
    Birgünü okumadım bakışıyoruz bir kenarda beklıyor o aramıza kara kedıler gırdı :) Ama okuyacagım alındı bı kere :)

    YanıtlaSil
  6. sevgili büşra
    okursan sanırım keyıf alırsın farklı bır tarz olmus bence :)

    YanıtlaSil
  7. Çokk Güzel Bi Kitapa Benziyor :)

    YanıtlaSil
  8. :) Güzel evet artık ayarını okuyunca görürsün inş. melekcim :)

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi