13 Şubat 2011 Pazar

Yeni Kitap ve Filmler / Süper iyi günler,Diriliş, All good things


Size Whitbread 2003 yılın romanı ve kitabı ödülünü almış olan "Süper iyi günler yada Christopher Boone'un Sıradışı hayatı"ndan bahsedeceğim :)
Bizim ülkemizde "engelli" insan bilinci malesef hala oturmuş değil. Hayat tarzımız, mekanlarımız bu insanları hep gözardı eden cinsten. Yeni yapılarda engelli insanlar gözetilmeye başlansa da kafalarda yine de tam o bilinç oturmuş değil.
Bu kitap otistik bir çocuğun ağzından hayatı- hayatını ele almış. Çözdüğü o muhteşem (!) cinayeti :) gerçekleştirebildikleri, yaşadıkları, hissettikleri, davranışlarının nedenini, özetle otistik bir çocuğu anlatıyor. Otizm gibi zor bir konuyu anlaşılır halde, hatta keyifle anlatıyor. Kitap Christopher Boone'un ağzından yazılmış, o yüzden çok çok basit bir dil, şemalarla, resimlerle renklendirilmiş.
Bence çok isabetli olmuş. Matematik dehası, bilim meraklısı olması sebebiyle bir çok bilimsel veri, matematiksel ispatlar da var kitapta. Okurken bazı yerlerde kitaba girip Christopher'ı korumak istedim diyebilirim :)
Bu konulara meraklı ve ilgiliyseniz okunabilecek keyifli ve eğitici bir kitap diye önerebilirim.




Filmlerim ise Diriliş (After life) ve All good things ( Türkçe'ye ne diye çevirirler bilemiyorum :) ).
Diriliş 2009 filmi, başrollerin de ünlü oyuncular Liam Neason - ki oyunculuğunu gerçekten beğenirim-, Christina Ricci, Justin long var. Imdb puanı neden bilmiyorum düşük, 6,1.
Fakat ben filme 8,1 veririm :) Çünkü değişik bir filmdi bence, işlenişi güzeldi, son anına kadar ne olacağını merak ettim. Sinirlerimi de bozdu kesinlikle :) İzlemeden önce puandan dolayı tereddüt ettim ama puana kanmamak gerekiyormuş :)


All good things , 2010 filmi, gerçek bir hayattan esinlenerek yapılmış bir film, oyuncular gayet ünlü. Ryan Gosling - her kızın notebook'tan sonra aşık olduğu adam :) -, Kristen Dunst -Spiderman'in mary-jane'ni :)- . Dolayısıyla cidden güzel bir film olacağını düşünmüştüm ama aksine yanıldım. Bu ara izlediğim filmler beklentilerimin tam tersini verdiler bana :) Gayet sıradan basit ve sıkıcı geldi bana. Doğru düzgün bir olay yok, iki saat ekran karşısında cidden etkilenmeyi bekledim ama olmadı. En azından etkili bir son olsun yaaa" diye bile çığlık attım onu bile yapmadılar :) Benim puanım gerçekten düşük, acımıyorum harcıyorum filmi :)

Hepinize iyi okumalar, iyi seyirler :)



1 yorum:

Birşeyler söyleyesim geldi