30 Nisan 2011 Cumartesi

Amin Maalouf- Semerkant


Amin Maalouf, şüphesiz bir çok kişi için iyiliği kabul görmüş bir yazar. Özellikle romanlarında ki şark dokusu herkesi derinden etkiliyor. Fakat bu zamana kadar hep okumayı ertelediğim, bir çeşit önyargının oluşmasıyla geç davrandığım Semerkant'ı hakkında yazmak istiyorum.


Kesinlikle nedensiz oluşan önyargımdan dolayı pişman eden bir kitap oldu. Ömer Hayyam, Nizammülmülk ve Hasan Sabbah'tan Titaniğe uzanan bir yolculuk var. Bu yolculuğu kurabilmek başlı başına bir maharettir zaten. Kitap yer yer Hayyam'ın rubaiyatlarıyla süslenmiş. Ömer Hayyam hakkında hiç bir fikrim yoktu okumadan önce, gerek kurgu gerek bilgi yönüyle tatmin ediciydi bu yönde.

Kitap aslında kendi içinde dört kitaptan oluşuyor. Aslında mantıklı olarak demeliyim. Çünkü dediğim gibi Ömer Hayyam'dan Titaniğe gelmek büyük maharetti.



Kitapla birlikte kesinlikle bir Doğu sevdasına kaymış buluyorsunuz kendinizi. Hani Elif Şafak'ın aşkıyla insanların Mesnevi'ye olan merakı nasıl arttıysa, Amin Maalouf kitaplarıyla şark kültürüne karışmak istiyor insan. Belki de Doğu'yu anlatırken böylesine içten oluşunun sebebi Beyrut'lu oluşudur.



Eğer sizinde ön yargılarınız varsa veyahut bir sebeple bu kitabı okumayı geciktirdiyseniz, geciktirmeyin. Soluksuz bir yolculuk var çünkü.



Öte yandan yaptığım bir hatayı paylaşmak istiyorum, Tara Kelly- Seni kaybedemem diye bir kitap almış bulundum. Bazen çerezlik kitaplar güzel gidiyor fakat bu kadar içi boş edebi güzellikten yoksun kitaplara karşıyım. Hiç bir öğretisi yok, hiç bir eğlencesi yok, hiç bir hoşluğu yok. Bunlar basılmasın bence. Ziyanlık. Bu tarz kitapları hiç mi hiç sevmiyorum. Tipine bakınca anlaşılıyor gerçi kitap :) Fakat yine de kesinlikle uzak durun derim ben çünkü zaman kaybı.



Hepinize iyi okumalar

6 yorum:

  1. Öyle güzel izah etmişsin ki şimdiye kadar okumadığım için pişmanlık duydum..Hemem almalı ve okumalıyım..Yazının okumak bile iyi geldi kitabı sabırsızlıkla okumayı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Melekcim bence de boş vaktinde kap oku, zaten bir solukta okursun ve büyük büyük ihtimalle pişman da olmazsın inşAllah, iyi okumalar ;)
    Yorumlarını beklerim.

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı on yıl önce okumuştum anlaşılan hatırlamak gerekiyor paylaşımın için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Ne demek.. her zaman paylaşırım;)
    Belki "çivisi çıkmış dünya" yla devam edebilirsiniz, o da Maalouf kitabı, 2009 basımı. Madem okumuşssunuz..

    YanıtlaSil
  5. Üniversite yıllarındayken, bir kitap fuarında görüp vurulmuştum Semerkant'a. Başta görünüşündeki ve konusundaki gizeme kapıldım ama okuyunca tarzını da çok sevdim yazarın. Afrikalı Leo, Tanios Kayası, Doğu'nun Limanları vs derken piyasada ne kadar kitabı varsa alıp okudum. Artık kitaplarına meyilim kalmadı ama bir dönemime damgasını vurduğu için hala özel bir yazardır Amin Maalouf benim için.

    Not: Yanlış hatırlamıyorsam en sevdiğim kitabı Tanios Kayası'ydı.

    YanıtlaSil
  6. :) Negüzel yapmışsınız, şimdi benim niyetim de tüm kitaplarını okumak :) Sanırım aynını bende yaşayacağım :)
    Tanios Kayası'nı pek duymadım, leo, doğunun limanları ve semerkant daha çok ön planda.
    Tavsiyenize uyacağım,
    tşkler...

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi