17 Mart 2012 Cumartesi

Türkiye'nin Kore Gerçeği


Bu yazıyı ülkemizin Güney Kore'yle olan taze anlaşmasıyla alakalı sanarak okumaya başlıyorsanız, yanılıyorsunuz. Kanalı değiştirebilirsiniz (:
Bu yazıyı Kore sever biri olarak okumaya başladıysanız evet, bingo kalabilirsiniz!
Bu yazıyı etrafında Kore sever arkadaşları olupta onların bu sevgisine anlam veremeyen biri olarak okumaya başladıysanız, belki de en çok siz kalmalısınız (:

Son dönemlerde belki de artık herkesin (diplomatik ilişkilerden dolayı) daha çok dikkatini çeken bir konu var ki Türklerin Kore sevdası.
Kore dizilerini izleyen, Kore müziğini takip eden, magazinini elden düşürmeyen ciddi bir kitle var artık Türkiye'de. Ve bir çok kişi buna anlam veremiyor. -Kendimden ve etrafımdan biliyorum-
Bu konu belki tez konusu bile olabilir aslında. Neden Türkler Korelileri bu kadar çok seviyor? sorusunun yanıtını vereceğim şimdi kendimce.
Öncelikle bu yazıyı yazmamın amacı benimde bir Kore sever oluşum. İnsanlar bu kadar çok Kore dizileri sevmemi anlayamazken, ben karşılarında dizilere takmış hastalıklı biri olarak kalmak istemiyorum.Ve biliyorum bir çokları da böyle düşünüyor (:

İlk olarak;
  • Kore dizileri bizim dizilerimiz gibi 12345 dk filan sürmüyor. Yahut 5 sezon oynamıyor. Genelde 40 dk süren dizi 16-20 bölümde sonlanıyor. Bu kişiyi baymıyor, diziden kop artmıyor ve ekstra olarak dizi uzunluğundan dolayı biz de olduğu gibi sarpa sarmıyor.-ben en çok bu yönü seviyorum-
  • Koreliler geleneklerine çok bağlı insanlar. Yahut dizilerinde yansıttıkları bu. Biz de sona eren bir çok benzer gelenek onlar da devam ediyor. Benim en çok hoşuma giden yerde yemek yemeleri, yerde yatmaları, saygının çok önemli olması -ki bir yaş bile olsa saygı göstermek zorunda karşıdaki kişi- hatta görücü usulu evlenme o kadar revaçta ki, ciddi mana da şaşırmıştım (:
  • Kore dizilerinde duygu yoğunluğu çok fazla oluyor. Dizi bölümlerinin kısalığından her şeyi dolu dolu yaşatıyorlar ve izlediğiniz diziden keyif alıyorsunuz.
  • Olağanüstü/mucizevi hikayeleri çok. Senaryoları değişik. Ama eğreti durmuyor yahut saçma gelmiyor. Konuyu güzel harmanlayıp güzel bağlayabiliyorlar. Çok mantıklı/gerçekçi dizi severler için bu tür diziler sarmaz.
  • Koreliler birbirlerine benzemiyor ama bunu ancak 2-3 Kore dizisi yahut filmi izledikten sonra anlayabilirsiniz (:
  • Koreliler ağlamayı gerçekten biliyorlar. Erkeği de kadını da süper ağlıyor. Eğer dizide karakter ağlayacaksa, mendiliniz hazır olsun!
  • Kore müzikleri çocukluğumuzun çizgi film müziklerini anımsatıyor bana (: Bu yüzden olsa gerek pek bir seviyorum.
  • Korece ve Türkçe -yanlış bilmiyorsam şayet- aynı dil ailesinden olduğu için birbirine benzer. Tabii ki alfabe olarak değil. Ama bir zaman sonra Koreceyi rahatlıkla anlamaya başlıyorsunuz. Bu da daha çok keyif veriyor.
  • Korelilerin büyük nineleri/dedeleri hep yanı başlarında. Diziler onlarsız olmuyor.
  • Kore dizilerinde açık sahneler olmuyor-filmleri için bunu söyleyemem-. Rahatlıkla bir romantik komedi izleyebiliyorsunuz.
  • Moda ise -genel olarak dünyada- Asya'dan ciddi mana da etkileniyor.
  • Kore yemekleri bizden çok farklı. Ahtapot,yengeç filan var menülerde :o Ama Ramen'leri güzel. Hele hele iştahla yemeleri!
  • Kore dizileri izlemeye başladıysanız, büyük ihtimalle devamı gelecektir ( özellikle duygusal biriyseniz (: ). Sizi de saracaktır, eğer izlemeye vaktiniz yoksa hiç başlamayın. Benden tavsiye.
  • Kore dizileri izleyen biri etrafındaki herkese izletmek ister. Çünkü o duygu yoğunluğunu paylaşmak ister. Böyle durumlar da ona ergen muamelesi yapmayın. İzlediğiniz Kurtlar Vadisinden, How i metyour mother'dan, big bang theory'den sıkılmış annenizin "gene mi bu? ne anlıyorsun bu gavurlardan?" tepkisinden farklı bir konumda olmuyorsunuz (:


Sonuç olarak, Kore dizileri daha samimi geliyor ve eğer dizi izlemeye vakit ayıracak sam bu Kore dizisi oluyor. Artı olarak farklı bir ülke, kültür tanımak daha zevkli oluyor.

Son söz; tez konusu olabilir, gerçekten!! (:



23 yorum:

  1. Hmmm acikcasi cevremde kore sever biri yok hatta boyle birseyin olduguni bile bilmiyordum. yazinin basinda okumasam mi diye dusunurken yazinin sonunda soyle guzelinden bir kore dizisi izleyesim geldi. Sakincasi yoksa bana bir tane tavsiye edermisin? bir bakarsin ben de bir kore severe donisurum hic belli olmaz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bride of the century

      Sil
  2. Kore dizisi deyince aklıma "muhteşem kraliçe" adlı dizi geliyor ister istemez:)sağolsun TRT bu sebeble yeterince zor olan gebelik sürecimi biraz kolaylamıştı:))lakin kızımın çekik gözlü doğma ihtimaline binaen korkmadım da değil..:)ama korkulan olmadı:)

    bahsettiğiniz nedenlerin hepsine birden katılıyorum..gelenekçi ve duygusal yapıları ve sürekli bir öğüt,nasihat,hayat dersi minvalinde gelişen hadiseler bizim içimizdeki asya kaplanına da hitap ediyor..

    YanıtlaSil
  3. @çiğdem: destekçimsin!! tşkler (:

    YanıtlaSil
  4. @bizim ev: Etrafında olmamasına şaşırdım arkadaşım (: Genelde illaki duyuyorum herkesin etrafında biri oluyor! Bak cidden uyarıyorum hele de duygusallık varsa cidden sarar, oturur kalırsın başında :) Blogumda Kore bölümü oluşturmaya karar verdim zaten.Yavaştan dizilerden bende bahsederim diğer blogcu arkadaşlarım gibi :) Ama benim göz bebeğim secret garden'dır! Zaten 2011 e damgasını vurdu kendileri, izlersen sende seversin bence^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim canim ilk firsatta izlemeye basliyorum.

      Sil
  5. @zehra: Zehracımm, tarihi dizileri TRT çok yayınlıyor.Doğru! Bu kitlenin oluşumunda TRT'nn payı çok büyük, bunu yazmayı unutmusum sayende hatırladık bak! :)

    YanıtlaSil
  6. Benim etrafımda var böyle aşık tipler.. Ama muhabbetleri çok baydığından bi de birbirlerine çocukların resimlerini gösterip ahyyy diye içleri gittiğinden tiksindimdi ama bi şans veredebilirim bunu okuduktan sonra :))
    Kimse böyle anlatmaya çalışmamıştı bak çünkü...

    YanıtlaSil
  7. Mel'cim ben de çok seviyorum kore'lileri, dizilerini, dillerini. şuanda yavaş yavaş dizilerde bazı kelimeleri anlamaya başladıkça acaba korece öğrenmeye mi başlasam diyorum. secret garden'i izliyorum bu arada şu günlerde :))

    YanıtlaSil
  8. çook doğru tespitler ;)
    canlarım benim onlar ya iyi ki n yargıma yenilmemişim :D
    çok sağlam konuları oluyor çok seviyorum ;)

    YanıtlaSil
  9. şanslı kedi: yaaa bak önyargılarını bi kenara bırak canım arkadaşım. Zaten bu yazının amacı bu yargıları yıkmaktı, hizmet ettiyse ne mutlu bana! :)

    @incebelli: Ayyy çok şanslısınn! Nasıl kıskandım seni anlatamam!! Şuan onu ilk defa seyrediyo olmak isterdim!! ve evet biliyorum şuan ergen tepkileri veriyorum mehehehe (:

    @syhan: Kızım beni bunlara bulastıran sensin seeeen! :)

    YanıtlaSil
  10. Anyooo hehehe ^^ 3 yıllık bir korefan olarak bende aynılarını düşünüyorum çok güzel tespitler yazan ellerine sağlık ama şu amerikanlara benzeme olayını sanırım unuttun :)

    YanıtlaSil
  11. @Dünya: Annyoo çingum^^ hhahaha.
    Yaa amerikanlara benzeme olayını çözemedim arkadaşım!!
    Anlat banaaa.!

    YanıtlaSil
  12. bloğunda dolandım dolandım bu yazıya yorum bırakmasam olmazdı :D
    bu yazıda son söz ile değil tamamı bir tez oluşturur.varsayımlara dayanan değil birebir gerçek :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi yaa haklı olduguma sevındım :) İyi ki yorum bıraktın... hele HELE PRofıl RESMındE YEH varken bırakmassan ayıp olurdu arkadasım :D

      Sil
    2. :D
      yeh'in yeni dizisi de başlıyor heyecanla bekliyoruz:D

      Sil
    3. Hemde nasıl heyecanlaa!! Ben tam bir YEH fanıyım ki zaten yoochun evimizin cocugu gıbı :D:D Her yerden sevıyorum gerek jyj den gerek dızılerden :D

      Sil
  13. Very nice article.Sequences in Korea, I can not leave.

    YanıtlaSil
  14. O kadar katılıyorum ki söylediklerine saklamaya çalışıyorum genelde ergen muamelesi yapıyorlar çünkü :(

    YanıtlaSil
  15. Bence de koreliler hoşuma özellikle sevdiğim koreli şarkıcı var ona bayılıyorum

    YanıtlaSil
  16. Bence de koreliler hoşuma özellikle sevdiğim koreli şarkıcı var ona bayılıyorum

    YanıtlaSil
  17. Bence de koreliler hoşuma özellikle sevdiğim koreli şarkıcı var ona bayılıyorum

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi