14 Aralık 2012 Cuma

Alamut ve Kızıl Nehirler

Uzun zamandır kitaplar hakkında yazmıyordum. Artık bu durumu değiştirmenin zamanı geldi sanırım :)


Alamut... Uzun zaman önce okuduğum ve bir türlü hakkında yazamadığım kitap.
Kitap sizi Hassan Sabbah'ın kurduğu o ütopik dünyaya sokuyor. Düzen nasıl kurulmuş, sistem nasıl işliyor bunu Vladimir Bartol fedailer ve harem kızlarını ön planda tutarak anlatmış. Kitap fena değil ama gereksiz ayrıntılarla boğulmuş biraz. Her zaman farklı bir action beklerken kitap çok şaşırtmadan devam edip sonlanıyor. Diyebilirim ki Semerkant daha güzel bir alternatif. Semerkant'ta Hayyam ve Nizamülmülk daha ön planda olsa da....


Kızıl Nehirler, bir başka Grangé kitabı. Bu tarz kitapları her ne kadar çerezlik olarak nitelendirsem de Grangé'a haksızlık edemem. Kesinlikle insanüstü bir çabayla yazıyor kitaplar. Yani okuduktan sonra kitaba bakıp "insan değilsin sen" diyorum :)
Konuyu anlatmama gerek yok, yine polisiye, aksiyon,macera. Yine bir dizi seri cinayet ve cesur polis memurları, dedektifler (: Ama yine çok eşsiz ve çok akıcı.
Tavsiye ederim :)

- Filminden ziyade kitabı tavsiye ediyorum.





1 yorum:

  1. Kizil nehirleri yillar onxe okumustum begeniyle. Alamutu da tam dacbugun aldim. sirasini bekliyor. yorumlar icin sagol

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi