24 Aralık 2012 Pazartesi

Buket Uzuner- Kumral Ada, Mavi Tuna


Herkese soğuk bir pazartesi sabahından günaydın :)

Eminim çalışanlar için hayli sinir bozucu bir gün!O yüzden bende bloguma çiziktirmeye geldim. Çalışanlara öğle arası okuması olsun diye :)


Buket Uzuner ismini dürüst olmam gerekirse son zamanlarda çok duydum yada dikkatimi çekti. Bilemiyorum. Artık bu da benim eksikliğim. Son zamanlarda bu kadar çok karşıma çıkınca o meşhuur kitabını alıp okumaya karar verdim. Öyle de yaptım.

Kumral Ada Mavi Tuna, sanki bir adada geçen bir öyküymüş gibi hisler uyandırsa da bende hayır alakası yok. Bunlar baş karakterlerimizin sıfatlarıyla beraber isimleri :) Kitap iki koldan gidiyor, ilki Tuna'nın gözünden çıkan iç savaş, diğeri ise çocukluğundan başlayan Ada anıları....

Açıkçası kitap beni çok sarmadı. Başlarda o dolu dolu anlatılan eski Kuzguncuk'tan sonra bende bir kopukluk peydah oldu. Bir çırpıda okuduğunu söyleyen herkese inat elimde kaldı uzun süre kitap. İç savaşın anlatıldığı, Tuna beyin kendinden geçip durduğu o sahneler beni baydı. Sanki yazarın  "bildiği tüm şeyleri orada anlatayım dur" kaygısı varmış gibi. Hobbes bile var kitapta. Ben gereksiz buldum. Ha bir de kendime göre soğuk. Öte yandan Ada ile olan anılarına çok bir lafım yok. Ama anlatılan o doğaüstü aşk yine de bir zaman sonra beni baydı.

"Kesin alın, elinden düşüremeyeceksiniz" tarzı bir yorum yapamıyorum haliyle. Ama çoğunluğun çok beğendiği bir kitap olarak okusanız olur, bir fikriniz olmuş olur :)

Bu da benden nacizane tavsiye....

Herkese sevgiler.

2 yorum:

  1. Okumayalım mı diyorsun :) İstanbullular kitabı çok güzeldi ama niye bu böyle olmuş ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nooowww! Asla demiyorum sadece ben pek beğenmedim. İstanbulluları da çok duyuyorum. Belki o guzeldir?:) Ben sevmedim pek ya. okadar :)

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi