12 Mart 2013 Salı

Biraz Kitap/ Hakan Albayrak, Ayfer Tunç

Son dönemlerde kitap yazısı yazmadığımı farkettim...
Bundan sonra daha sık paylaşacağım.
İşin doğrusu eskiye nazaran tempom da düştü zaten. Günlük telaşeler aldı başını yürüdü, gündüzleri zaten oturup kitap okuyamıyorum genelde geceleri severek okurum. Akşamları da ailece dizi film keyiflerimiz başlayalı bu alışkanlığımda yok oluyor diyebilirim. Yatmadan okunan bir kaç sayfa kar kalıyor...
Bu da kendi kendime yaptığım özeleştiri ve kınama yazısı olsun. Olsun ki daha güzel okuyabileyim. Değil mi?
Benim gibi okumaya gereken özeni göstermeyenler varsa, onlara da okuma çağrısı olsun :)
Ha bir de okuma temposu hiç düşmeyenlere selam olsun... Bizlere biraz akıl verin :)



Hakan Albayrak, son dönemin en mücahit isimlerinden biri benim için. Manevi abi, Hakk'ın yılmaz savunucusu... Böyle isimleri Rabbim çoğaltsın inş...
"Bu devrimler bizim" profil yayınlarından çıkan Arap baharı'nı köşe yazılarında an be an işleyen ve anlatan Hakan abinin yazılarından oluşan bir kitap. Arap bahar'ı hakkında bilgilendiren ve bence daha önemlisi doğru bir perspektiften bakmayı sağlayan bir kitap. Yaşanan bir tarih olduğu için her şey sıcak ve taze. Arap baharının aslında bir emperyalist tezgahı olmadığının altını çizen yazılar var, kula kulluğa son! diyor...
Herkes oturduğu yerde komplo teorileri üretiyor, Arap baharı'nın yalancı baharlığından, emperyalist oyunlardan, kesin Amerikadırcılardan daha fazlasını sunuyor. Bizzat yerinden isimlerle, deneyimlerle ortaya konan gerçekler var. Zaten Hakan Albayrak, Hakan Albayrak çünkü o bir aktivisit. Hani twitter statüslerinden alışık olduğumuz bir aktivistlik değil bu. En basit güzel örneği olarak Mavi Marmara'ya katılabilen bir aktivist. O yüzden onun düşünceleri ve yaptıkları mühim. Herkes konuşuyor ama yapabilen kaç kişi var?






Ayfer Tunç, son dönem edebiyatçılarından beğendiğim isimlerden. Kapak kızı, bir tren yolculuğuyla başlıyor. Tren yolculuğuna hazırlanan vagon garsonu bünyamin, bankacı ersin ve radyocu Selda'nın şebnem üzerinden gelişen hayat muhasebeleri.. O günlük hayatın sıkıcı ve puslu yanını, o bedbinliğini yaşatan bir yolculuk... Anlatımı sevdim. İnsan kendisini o trende, yemekli vagonun bir köşesinden otururken buluyor. Sanki tüm kahramanları ve iç seslerini duyuyor gibisiniz.
Kısacası ben sevdim. Eller alsın...


Herkese güzel okumalar efendim ...


5 yorum:

  1. Kitap okuma noktasındaki eleştirilerin çoğunu üzerime alındım sevgili mel :(

    Seninde henüz evlendiğini bildiğimden, kendime tekrar ettiğim,
    "düzene girer"umutlu cümlesini
    teselli olarak sanada söylemek isterim :)

    Kitapların ikisinide okumadım.Hakan Albayrak'ın
    abiliği tartışılmaz bir gerçektir lakin ben Hakan Abinin uslubunu biraz sloganik bulanlardanım. Müthiş bir azmi ve inanmışlığı var Allah ondan razı olsun fakat devrimler ve ortadoğu noktasında daha derinlikli bir tahlil olması tüm islam aleminin ihtiyacı. Hakan abi oturan ve uyuşan zihnimizi ayağa kaldıran bir üslub fakat ne yapmalıyız? ın cevabına da ihtiyaç duyuyoruz..

    Allah kolaylık versin

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Nüha :) Allah razı olsun, bende öyle umut ediyorum.. Artık düzene girmeli :)
    Hakan abinin tamda o sloganik havasını seviyorum sanırım. İnandığını korkmadan savunan ve o bilgiye sahip insanlara hep hayran olmuşumdur, belkide bu yüzden.
    Ne yapmalıyız? Sanırım daha çok okumalı, daha çok tartışmalıyız. Hakan abi gibiler zihnimizi ayaklandırdığı gibi bizde koşturmalıyız sanırım...
    Güzel yorumun için çok tşkler, yine gel ^.^

    YanıtlaSil
  3. Hakan Albayrak'ın kitaplarını merak ettim doğrusu, dediğin gibi çünkü inandığını korkmadan savunan kişi sayısı parmakla sayılabilecek kadar az..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitanecim,, gelirken getireyim:)

      Sil
    2. Teşekkür ederim düşünceli arkadaşımm :)

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi