28 Mart 2013 Perşembe

Korkuyorum Adnan Sendromu



Yeşil çam severlerden misiniz bilmem. Benim romantikliğim çocukluğuma dayanır.Tüm yeşilçamı ezbere bilirim. Ne boş çerçeveler, ne kınalı yapıncaklar kalmıştır izlemediğim. Tüm Hülya koçyiğit Kartal Tibetlileri izlemişimdir. O ikisini hep başka sevdim.
Yeşilçamın klasiğidir, birbirlerine delicesine ilk görüşte aşık olan çiftimiz, bağda bahçede, yolda otoparkta yada bir çay bahçesinde koştururlarken, kız ağaca dayanır yüzü kameraya dönük arkası adama ve şöyle der;
-Korkuyorum Adnan!
- Nen var kuzum?
-Çok mutluyum!.. Mutluluğumuza bir mani çıkacak diye korkuyorum!...

Bu repliği o kadar çok duymuş ve her defasında saçma bulmuştum. Çocuktum çünkü. Filmin devamında korkuları doğru çıkan jale'nin (pardon jaleler kötü olurdu ayşe diyelim biz ona) sevdiğiyle kopuşunu ve filmin son karesinde hasretle kavuştuğunu görürdük. Kavuşurlardı, yada beraber ölürlerdi. Anca beraber kanca beraberdi. Ama acı çekişleri, ayrılıkları daha ön planda olurdu. Zaten mutluluğun filmi olmaz, mutluluğun yazısı olmaz, resmi olmaz... Mutluluk sadece yaşanılabilen bir şey.

Küçükken "işte mutlusun salak neden tadını çıkartmıyorsun" diye söylenen ben, büyüyünce mutlu olduğumda "korkuyorum adnan" sendromuna yakalandığımda mutluluktan korkulabileceğini öğrendim. Bu büyüklere has bir şeydi. Büyümüştüm. Öğrenmiştim.

Ne zaman hayatımda bir şeyler çok yolunda gitse, hayıflanırım. Acaba nasıl işler bozulacak diye... Bozulmazsa da hayıflanırım. "Allahım ya, sen beni sevmiyor musun, neden her şey mükemmel diye..."
Bu menem döngü illet bir şeydir ve aslında hayatın özetidir.

İnsan, kendisiyle alakalı bir durumda zarar görünce, o kadar üzülmüyor aslında. Ağlayıp sızlayıp bağırıp çağırıp, dua edip namaz kılıp... Zamanını bekleyip.. Çareler türetip... Bir şekilde geçiriyorda!..
İnsan sevdikleriyle alakalı bir durumda çok çaresiz hissediyor kendini. Sevdiğinin birinin göz göre göre üzülmesine dayanamıyorsun, yüreğine girip onu ferahlatmak istiyorsun, çoğu kez yapamıyorsun, sadece dua edebiliyorsun... "İnsan acizdir" tecelli ediyor ve acz insana en çok o zaman dokunuyor.

Bu dünya bir pencere. Bazıları güzel bir manzara görüp geçer, bazılar kötü... Ama hepsi geçiyor. Hepsi geçecek. Kimler nasıl bir pencerenin önünde bilmiyorum ama o pencereler kapanacak.
Böyle olduğunu bilmek hem ferahlatıp hem korkutuyor insanı. Böyle olduğunu bilmek en çok sevdikleriniz üzülürken işinize yarıyor. Sevdikleriniz üzülebilir ama karşılığını muhakkak alacaktır.

Aslında hepimiz Himen'iz ve şilayız. Çok süper dua gücümüz var. Bir çoğumuz farkında değiliz yeteneklerimizin. Bir maharet dua edebilmek, bakmayın öyle. Herkes dua etmeyi bilir, duanın önemini de belki ama hakikaten duanın gücüne inanıp etmek çok farklı bir olay.
Ben şimdi dua gücünüzü benim için çalıştırmanızı isteyeceğim sevgili müslüman kardeşlerim. Dua kardeşi de olalım, duaka diyeyim ben size o halde (duakardeşliğini kısalttım, iğrenç oldu ok ok :) )

Bana dua edin, yasin dağıtıyorum, almak isteyen varsa yorum olarakta bırakabilir.

Veda ederken, sırf filmi bu şarkı için izleyenlere armağan ediyorum şarkıyı. Ve soruyorum,
seven ne yapmaz?



11 yorum:

  1. Allahhhııımmm seven ne yapmaz??
    Seven sevdiği için sevdiğine kavuşabilmek için sevdiğiyle mutlu olabilmek için her şeyi yapar.
    Sevmekk başka, aşık olmak bambaşka :))
    Ne güzel şeyler yazmışsın öyle Melikee keyifle okudum.
    Benide yaz lütfen duaka-larının arasına :)
    Sırada ki yasin'i mi sana armağan ediyorumm, bir tane alayım şimdilik canım devamı twitterdan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansın sen yaseminim :) duakalarımın arasındasın elbett :)

      Sil
  2. Duygularını çok güzel anlatmışsın,ne diyeyim canım canlar sağolsun diyorum.Sabah halam vefat etmiş işte o zaman dünya sıkıntısıyla ilgili herşey bitiyor,dertler tasalar geçici diyor insan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölüm hakikaten her şeyden daha büyük daha acı.. sabırlar versin Rabbim. betüşüm dualarım seninle

      Sil
  3. dua'nın gücü..
    Allah yar ve yardımcınız olsun..
    3 tane yasin aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook tşk ederim ^^ duakacım benım Allah razı olsun

      Sil
  4. ben bugun bir yasin okudum duaka. madem duakardeşiyiz ve sen bana küs değilsin artık sen de bana güzel güzel dualar edersin ;)
    bu arada ben de böyleyim ya, ben de yazmıştım hatta.
    demek korkuyorum adnan sendromuymuş adı.
    sosyologsun sen sana güvenmeyip kime güveneceğim :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adı oylemı bılmıyorum ya ben uydurdum :p
      ben sana hiç küsmedim ya la. aaaa :o

      Sil
    2. uydurdugunu biliyorum yine de ssevdim :)

      Sil
  5. güzel kızım ALLAH seni ferahlatsın inşallah namazlarımda ALLAH bana unutturmazsa senin için dua
    edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun karşılıklı olsun inş.

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi