6 Mart 2013 Çarşamba

Lo İmposible, Les Miserables, Argo


Hep Kore çıkarması yapmayacağız tabii ki :)
Biraz Hollywood'a da gidelim dimi? Malum akademi, ödülleri dağıttı yine. Ben Oscar'ı sevmiyorum. Bu Amerikalıların verdiği her ödülün temeli hep bir siyasi,politik oluyor ya... Hakkaten haz etmiyorum. Her şeyin ardında Amerika arayanlardan değilim ama bazı şeylerde kabak gibi ortada.





Bu üç filmden en çok hangisini beğendin dersen, Lo imposible derim. Naomi Watts, Ewan Mcgregor başrollerde. Ha ismen başrollerde ama aslında bir genç adam var ki, çok beğendim.Büyüyünce iyi bir oyuncu olabilir. Konusu? Tatil için Tayland'a giden bir ailenin tsunamiye yakalanmasını anlatıyor. Hakikaten tsunamiye yakalanmış gibi hissettim kendimi. O acizlik, o korku, o dev dalgalar, o kayboluş, o acı... Hepsini yaşatıyor bence. "Gavurların bilmeden yaptığı iman filmi" desem abartı olmaz. Hakikaten insanoğlu ne kadar aciz onu anladım bir de.. Bir de felaketlerin ne kadar acı olduğunu ve böyle durumlarda insanların yardım etmek için ellerinden geleni yapması gerektiğini... Tabi bir de şuanda savaş altında olan tüm islam coğrafyalarındaki kardeşlerimizi düşündüm... Filmi izlerken bir sürü duyguyu yaşadım anlayacağınız :) Zaten senaryo yaşanmış bir hikaye olduğundan daha da etkileyici oluyor. Ben sevdim, beğendim. Imdb:7.6



Les Miserables, Bildiğimiz sefiller. Ama müzikal. Şimdi sefiller gibi sağlam bir yapıtı müzikal olarak işlemek çok zor bir olay bence. Bazı sahneler sıkıcı olmuş diyebilirim. Çok ünlü isimler var,Hugh Jackman, Russell Crowe,Amanda seyfried.. Zaten  Anne Hathaway'in oscarı da var. Fakat ben ne oscarlık bir oyunculuk gördüm ne de harikulede bir film.Belki ben görmemişimdir bilemiyorum :)  Zaten Fantine olarak rol alınca, normal olarak az bir rolü vardı. Onun yerine Tim Burton filmlerinin vazgeçilmezi Helena Bonham Carter 'ı daha çok beğendim :) Müzikal sevenlere birebir belki ama  pek bana göre değildi :) imdb: 7.9



Argo.. Ben Affleck'in siyasi filmi. Ben oldum olası Affleck'i sevmem :) Ne filmlerini severim ne oyunculuğunu. Buna rağmen en beğendiğim Affleck filmi olmuş diyebilirim. Üstelik yönetmeni de o!
Konusu şöyle, İran devrimi sırasında esir düşen Abd'liler arasında kaçmayı başaran 6 Abd'liyi kurtarma planını konu alıyor, ben Affleck yiğit ajanımız. Bu 6 kişiyi kurtarmak için enteresan bir plan yapıyor ve uyguluyor. Biraz belgesel tadında yapmaya çalışılan filmde bazı sahnelerde devrim fotografları birebir uygulanmış. Başlarda biraz devrimden bahsediliyor, şah iyiydi, Humeyni yönetimi ölüm getirdi tarzı yorumlar...  Sonra kendi vatandaşını almak için saçma sapan bir plan uygulayan Amerika.. Sonra ajanına dahi sahip çıkamayan sadece oturduğu yerden bombalar yollayan Amerika. Biraz Abd'yi de eleştiren bir yan var ama öyle göze sokulan türden değil... Tabii ki İran halkı barbar, vahşi. Sokaklarda idam edilen insanlar var daha ne olsun (!) değil mi? Bir Hollywood filmi ne kadar olursa o kadar bu filmde. Sonunda tabii ki yiğit ajanımız başarılı oluyor.. Lütfen ama beyler, Amerika hiç başarısızlığını filme çeker mi? İran- Abd arası soğuk savaşın bir yansıması ol arakta değerlendiriliyor film, eh yanlış da değil.
Sonuç olarak, Ben affleck bazlı ele alırsam, iyi, öbür türlü yine söyleyebileceğim tek şey "go home yankee" olur.
imdb:8

İşte ünlü eleştirmen mel'in 85. Oscar'a  dair eleştirisi böyleydi :)

Allah başka dert keder vermesin..

Boşnakların dediği gibi; Allah'a emanet!


3 yorum:

  1. sefilleri bende önceden izlemiştim , muzikal versiyonu izlemedim :) bu arada blogumda hediye cekilişim var =) beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O eski versiyonu çok güzelmiş, izlemedim merak ediyorum :)
      Gelicem, güzel bir çekiliş olmuş,, elerine sağlık :)

      Sil
  2. merhaba :) bloguu yeni keşfettim takibe aldım canım,isenı de bnm moda bloguma beklerim;)
    http://benlimoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi