18 Mayıs 2013 Cumartesi

Bosna Gezimiz- Saray Bosna -III-

Selamun aleykum blogardaslarim..
Bu "blogardas" bir geyik olarak basladi ama benim cok hosuma gitti:)
Efendim gezimizin son ayagi son yazisi olan Saraybosna yazima hemen baslayayim:)
Mostardan yola koyulup yesilikler icinde bir tarafta neretva bir tarafta daglar essiz muazzam manzaralarla Saray Bosna'ya vardık.

Varır varmaz yolumuzun üzerindeki Hayat /Umut tüneline uğradık.
Savaşın en çok hissedilen yerlerinden biri burası. Bu yüzden SarayBosna'ya gelip buraya gitmemezlik etmeyin.
Bosna savaşının kilit noktası olmuş bu tünel. Adı gibi hayat vermiş müslüman kardeşlerimize. Bu tünel olmasaydı bu gün durum farklı olabilirdi deniliyor. 6 ay gibi kısa bir sürede 800 metre kazanılan tünel, insanüstü bir çabanın örneği. İlaçlar, gıdalar, hastalar... Bütün acil durumlar bu tünel sayesinde karşılanmış ve sırplar tarafından 2 sene farkedilmemiş. Farkedildiğinde engel olabilmek için hertürlü yolu denemişler tabiki.

Tünel bir evin bodrumundan kazılmış. Ev havaalanına yakın olduğu için çok uygunmuş.Evin sahibesi teyze yapımında da savaş esnasındada çok yardımcı olmuş. Allah onlardan razı olsun.

Tünelden sonra otelimize yerleşmek için şehirmerkezine doğru yola çıktık. Otelimiz başçarşı'ya çok yakın olduğundan yerleşip doğruca kendimizi çarşıya karın doyurmaya attık. Bosna'ya gidip Boşnak böğreği yenmez mi? Hala tadı damağımda. Nefisti. Kıymalı yogurtlu olanı diğerlerine nazaran daha güzeldi, tavsiyemdir.

Yemekten sonra akşam namazlarımızı Gazi Hüsrev Cami'de eda ettik. Başçarşı'nın bu kısmı adeta Bursa. Gazi Hüsrev bezistanı, medresesi, hanıyla gerçekten kendimi memleketimde, yeşil Bursam'da gibi hissettim.
Zaten Bezistan'a gelen kumaşlar Bursa ipekleriymiş. Bezistan'dan arastalardan elde edilen gelirle hayır yapılıyormuş. Hanı, medresesi, camisiyle Gazi Hüsrev Baş çarşının incisi.
Aliya'nın kabri otelimizin hemen karşısındaydı. Aliya'ya selam etmeden Bosnadan gidilir mi?

Ertesi gün, Vrelo Bosna'ya gittik. Çok güzel bir koru. Bosna'nın yeşiline bittik...

Ardından şehrin merkezine gelip, caddeleri, latin bridge yada eski ismiyle hünkar köprüsünü, at meydanını ve inat evlerini gezdik. Hepsi aynı yerde olduğu için hiç vaktinizi almıyor bu gezmeler...
Bakırcılardan bakır kahve takımımızı alıp, morica hana doğru yolumuzu tuttuk. Akşamlarımızı morica handa geçirdik.  Bursa Kozahan'nın aynısı :) Türklerin ve üniversiteli gençlerin uğrak yeri. Yan masanızda bir grup Türk'ün bulunması çoook muhtemel. Demleme çaylarıyla da favorimiz. Üst katındaysa mladi muslimani yani genç müslümanlar 'ın derneği var. Alija'nın da aktif faaliyetlerde bulunduğu, boşnak bir çok kardeşimizin şehit edildiği dernek.Hala aktif. Birileriyle tanışmak istedik fakat kapalıydı. Sizler denk gelirseniz tanışın :)

Saray bosna'da endülüs, osmanlı ve tito dönem, mimarisi hakim. Yani amsterdam sokaklarından bursa kapalı çarşıya geçmişsiniz hissi uyandırıyor desem yanlış olmaz sanırım.

Böylece gezimizi tamamlamış bulunduk ertesi sabah ilk uçakla hop evimize geldik.

İmkanı olan herkese tavsiye ederim. Gerçekten çok güzel yerlerdi.
Tahmininizden daha güzel geçeceğini düşünüyorum zira benim böyle oldu :)

Allah yar ve yardımcınız olsun kardeşlerim.