12 Haziran 2013 Çarşamba

Tess Gerritsen / Gece Nöbeti


Tess Gerritseni severim.
Rizzoli & İsles'dan dolayı. Kitaplarını geçiyorum o muhteşem diziyi bize ulaştırdığından dolayı.
Birde tess çekik. Çekikleri de severim.

Gece Nöbeti sanırım okuduğum en uzun kitabıydı ya da bana öyle geldi.
Çünkü biraz sıktı.
Sıkıcılığı uzunluğundan geliyor. 460 sayfalık kitapta 200 sayfalık olay var, yok.
Sonra konusu da ahım şahım değil. Şok etmiyor, şaşırtmıyor.
Klasik tess, sevilen bir yan karakteri yine öldürüyor.
Bense ezbere bildiğim bu senaryoları tekrar tekrar okurken, mutlu oluyorum.
Ama işin aslı polisiye gerilim derseniz grange derim.
Maalesef, nazarımda o fransızın eline su dökebilen çıkmadı.
Albros saç kesimli, bol kafeinli, paris sokaklarını arşınlayan orta yaşlı polislerin atıldığı serüvenler, akıl almaz ve rahatsız edici oluyor. İnsana "evet ya bu adam bu kitabı yazarken çok çalışıyor" hissi uyandırıyor.
Emeğe saygı!.
Tess bu kitabında inanılmaz tıp terimleri kasmış. Tıp öğrencisi olsam belki hoşuma giderdi (?) ama şimdi anlamadığım biton kelimeyle boğuldum okadar.
Dahası o bir doktor!. Bunu yazarken ya taze bilgilerinden yada fakülte kitaplarından yararlandı.
En kötü ihtimal bir doktor arkadaşıyla bir telefon görüşmesi yapmıştır.
Peki bana ne? Kadının çalışmadan yazması bana dokundu sanırım :)
Toby harper, kadın bir doktor -ki nedense toby erkek gibi gelmişti- olaylar onun ve brant hill denilen izole bir kodaman köyünün etrafında gelişiyor.

Elinizde varsa okuyun. Yoksa dert etmeyin, bir şey kaçırmıyorsunuz.


8 yorum:

  1. Çok işime yaradı canım bende kıvranıyordum okumak için :)

    YanıtlaSil
  2. şahane olmuşbu yorum demek ki okumıycam :)
    ama rizzoli&isles ile ne alaka?
    bi iki bölüm izlemiştim galiba herşeyi izlediğim dönem :))

    YanıtlaSil
  3. tşk ederim arkadasım :) rizzoli &isles tess'in kitaplarından uyarlama. Onun karakterleri, bir kaç kitabı var. bu kitabının alakası yok ama

    YanıtlaSil
  4. Bence ilginç bi öyküsü var , okunmalı!!

    YanıtlaSil
  5. "birşey kaçırmıyorsunuz" sizin yorumunuz,hiç bir yazarın eserini bu şekilde küçümsemeyin zira bunu yazabilecek bir kapasiteye gerek var o da herkeste yok ayrıca yazar Stanford Üniversitesi'nde antropoloji konusunda lisans yapmış olan, Kaliforniya Üniversitesi’nden de tıp diploması alan başarılı bir doktor ve romanlarını okurken bu yönünü de görmeniz mümkün.Sürükleyici bir roman isteyenler için ilk sayfadan son sayfaya sürükleyici,yani tess stilinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet benim blogum benim kişisel yorumum, aksini düşünmek saçma olur. Ben çok extrem bir konu şaşırtan bir kitap olduğunu düşünmüyorum, iyi bir tess okuyucusuyum artık onun hikayelerini anlayabiliyorum. Bu sebeple beğenmemiş olabilirim.
      sevmeye de bilirim ya. kime ne.

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi