16 Ağustos 2013 Cuma

Kayseri Gezimiz

Selam!
Bu sefer yolum güzel Anadolu şehri Kayseri'ye düştü. Eşimin işi dolayısıyla son zamanlarda bir ayağı Kayseri'de olunca peşine takılmadan edemedim :) Bir buçuk günlük kısa gezimiz, yetti arttı bile.


Kayseri, turizmiyle ünlü bir yer değil, kış turizmini saymazsak.. O yüzden buzdolabıma magnet  bile bulamadım (!) :)
Ama yine de gezilecek görülecek yerler var. Bolca kümbet ( kabir), Mimar Sinan'ın izleri, Selçuklu dönemi mimarisi ve benim hayli ilginç bulduğum "talas" görülmeye değer.  Ola ki yolunuz Kayseri' ye düşer, bir uğrayın, es geçmeyin.


Kayseri meydan'da Kayseri kalesi var, tadilat nedeniyle içine giremesekte estetik açıdan meydanı süsleyen surlar çok hoş. Meydan'da bir "information" var. Harita ve kayseri kitapçığı sizleri bekliyor, işinizi kolaylaştırıyor.

Yine Kayseri meydanda, bir çok tarihi eser var. Hunat hatun Külliyesi, kümbeti ve de camii, Alaca kümbet, tam meydanı süsleyen Bürüngüz cami, saat kulesi, maalesef yine koca meydanı kaplayan Hiltonun arkasındakı Mimar Sinan parkı ve Gevher Nesibe şifahanesi görülmesi gereken yerler.


Hunat Hatun, I.Alaaddin Keykubatın hanımıymış.Yani tam bir Selçuklu mimarisi olan Hunat Hatun külliyesi şuan kültür merkezi olarak kullanılıyor ve benim çoook hoşuma gitti. Külliyenin odaları "ney, ebru, Osmanlıca-Arapça, Kur'anı- Kerim" gibi odalara çevrilmiş ve aktif olarak kullanılıyor. Biz orada otururken bir sürü hanım geldi, aktivitilere katıldı, ortamın nezihliği ve tarihi oluşu huzur vericiydi.


Kurşunlu Cami, Mimar Sinan'ın eseri. Bu camiyi görünce zihnimde direk "Bosna" canlandı. Osmanlı mimarisi, kendini ayrıştırıyor, hissettiriyor. Gerek o ihtişam, gerek şadırvan...


Gevher nesibe hatun'nun hikayesi pek dokunaklı. Selçuklu hükümdarı II. Kılıçarslan'nın kızı olan Nesibe hatun, bir sevdaya düşer. Fakat sevdalandığı kişi bir komutandır ve bu izdivaca abisi izin vermez. Bunun üzerine Nesibe hatun ince hastalığa yakalanır. Son zamanları olduğunu anlayan abisi vicdan azabı duyar ve kardeşinden bir vasiyet ister, bunun üzerine nesibe hatun " benim hastalığımın çaresi yok madem, bir şifahane yaptırılsın, insanlar şifa bulsun" der. Bunun üzerine bu şifahane inşa edilir. Dönemin hem hastanesi hem okuluymuş aslında. Yani tıpkı üniversite hastaneleri gibi. Beni en çok etkileyen kısmı tımarhane bölümü oldu. Kan dondurucuydu kesinlikle!


Anadolu şehirlerinin yemek kültürleri çok fazla biliyorsunuz. Kayseri'de tabii ki bu şehirlerden biri. Mantısı, pastırmasını biliyoruz. Ama ben "yağlama" sını, "necmiye hanımı" nı , "fırın ağzı" nı bilmiyordum. Fırın ağzı zahmetli bir yemekmiş, yemeğe fırsatımız olmadı ama yağlamasını mantısını bol bol yedik :)
Mantısı gerçekten bir harika. O sosu, süzme yoğurtla, sumak, kırmızı biber ve naneyle iyice harmanlayıp yemek şartmış.(Kayserilinin dediği buydu ) Yağlama'da aslında lahmacun tarzı ama yoğurtla beraber yenen bir hamur işi. Hayli leziz. Tabi onu çatala takıp sarıp yeme usulu, marifet işi :) Kaşık-La ünlü mekanıydı ve açıkcası gittiğimiz başka yerle kıyas edince evet, hak verdik.


Bizim kaldığımız otel Real House Butik Oteldi. Hayli temiz, ferah bir otel. Düşünebilirsiniz, fiyat olarakta uygundu.


İlk günümüzün akşamı işten vakit sonunda ! bulabilen eşim ve arkadaşlarımızla Talas'daki seyir terasında çaylarımızı yudumlayıp günü bitirdik.

Kayseri'nin eski yapıları hep taş. Çok ilginç geldi oyüzden. Ve biraz da kasvetli. Ama taşın serinliği tartışılmaz :)

Talas, eskiden ermenilerin yaşadığı bir yerleşim yeriymiş. Şimdi insanların yazlık tarzı evleri var anladığım kadarıyla. Hayli eski ama ilginç mimari de yapılar var.
Talas'ı ve Nesibe hatunun tımarhanesini görünce, buralar tam filmlik diye geçirdim içimden.
Yani tam anlamıyla, korku filmi için ideal mekanlar :)
Talas fotoğraflarım henüz gelmedi :( o yüzden resimsiz bir Talas yazısı oldu bu. Ama gerçekten güzeldi :)

Kısacası Kayseri, beğendiğim bir şehir oldu. Şu "uyanık kayserili" kıssalarının nedenini anladığım bir geziydi de aynı zamanda :)

Sizlere de iyi gezmeler şimdiden!

Allah'a emanet!


2 yorum:

  1. ben bu yazına yorum nırakmamış mıydım :( ?
    neyse bir daha yazayım bu sene leyleği tam olarak nerde gördüysen yazılı adres istiyorum:))
    maşallah gez eğlen hakkındır.yarın bir gün çocukla zor olur hem (kesin sana böyle diyorlardır eminim:)
    aaa benim darısı sanacılar sana çocuk ne zaman diye diretmiyor mu yoksa:))

    YanıtlaSil
  2. Bende bilmiyorum canım ya :) Seneye yine aynı yerde olmak uzere arastırmaya gırmek ama nıyetım :)
    Ayynen ayynen :D "şimdi gez toz sonra cok zor" hep duydugum sey :)
    blog dunyasından pek yok ama zaten normalde yetıyo bıle :D:D

    Bu arada sende yokmu nısan dugun soz bısey? :)
    hahaha :D

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi