27 Ağustos 2013 Salı

Nazan Bekiroğlu- Nar Ağacı




Allahın selamı üzerinize olsun!

Bizim bir okuma grubumuz var, bloggerlar olarak. -Genel olarak Ankaralılar ama uzaklardanda bacılar var-
şuanda üçüncü kitabımızı okuyoruz. ( Kızlar sizleri kucaklıyorum, süm'ün nar ağacı yorumu için tık Dürri yekta'nınki için tık) 

Kitap yazıları hayli zamandır yazmıyorum. Bu vesileyle yazsam iyi olacak değil mi?

Nazan Bekiroğlu'nu da nar ağacını da eminim okuyanınız çoktur. Çok popüler bir kitap.
Bense nedense hep Nazan Bekiroğlu'na karşı önyargılıydım. Biraz göz attığım "Yusuf ile Züleyha" sının o ağdalı dili beni yormuş, biraz kopartmıştı. Amma velakin, Nar ağacı tahminlerimin ötesinde çıktı.

Kitabı elime aldığımda çokta anlam veremediğim kapağına kitabı okuduktan sonra çokça anlam yükledim. Diyebilirim ki kapak, kitabı özetlemiş.
Kavuşamayan aşıklar, kültürel bir simge olmanın çok  ötesinde halılar, bitmek bilmeyen yollar, dağlar, hasret...
Hüzünlü sevdalar, geçmiş, gelecek...
Hepsi Nar Ağacında..

Kitapta sığ bir aşk öyküsü yok, gerçekçi bir kurgu var. Savaşlar var, ayrılıklar var. Sonra hayata bir yerinden yeniden tutunanlar var.
Settarhan var, yağız delikanlı. Zehra var çok güzel,nazlı. Bambaşka hayatlarda bambaşka hülyalar görürken birbirlerinin önüne düşen hayatları var...
Bunun yanı sıra, divan edebiyatından seçmeler var, bugünle geçmiş arasında yolculuk var. Gerçekten okudukça nefis tatlar bırakan bir kitap olmuş ama okumanız gerek :)
Yazarın edebiyatçılığı kitaplarında çok aşikar, buram buram kokuyor. Hani dersiniz "her kitap aslında edebiyatın parçası" yok öyle değil aslında.
Velhasıl okumanız gerek, başlarda biraz hikayeye giremeseniz bile -çoğu kimsenin öyle olmuş ama benim öyle de değildi- sabredip okudukça hikayenin içine iyice giriyorsunuz.

"Aşk bahane. Herkes kendini seviyor, bu cilvede kendi güzelliğinden emin olmak istiyordu ve tıpkı şu ayna gibi bu güzelliği yansıtacak, parlatacak bir ayna arıyordu"

 " Aşk olunca en çok ölüm hükmünü kaybediyor  ve insan kendini ölümsüz zannediyordu"

"Aşkın sebebi yok zamanı var. An geldi"

   ....   gibi güzel sözlerin altını çize çize okuyorsunuz. Kitabı kapattığınızdaysa bir yerlerde yaşayan Settarhan ve Zehra'nın mutlu olmasını diliyorsunuz.

Keyifli okumalar

18 yorum:

  1. Aşk olan her kitap güzel. Aşkın kattığı güzellik güzel.
    Ne güzel yazmışsın meliimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasom o senin guzellıgın bılıyosun dımı?

      Sil
  2. Şuan okumakta olduğum kitap desem... :)Yorumlar için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok spoiler vermedim Allahtan :):) İyi okumalar

      Sil
  3. böyle okuma gruplarının çoğalması ne hoş.
    nazan bekiroğlu çok severim
    esaslı, kıymeti bilinesi yazarlardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi bencede ^.^
      Bende bu kıtapla sevdım baya bu kıtapla...

      Sil
  4. nazan bekiroğlu kitaplarında benim favori kitabım yusuf ile züleyha, bu kitabı kışın okusaydım daha çok seveceğimi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam kahve battanıye kar kıtabıydı dıyosun :)

      Sil
  5. Ya ben niye aşk bekledim ki :) Sığ bi aşk olması imkansız işin içinde Nazan Bekiroğlu olunca ama son 100 sayfayı en azından birleşmelerine ayrısın istemiştim

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabı ben de okumuştum ve bloğuma yazmıştım çok güzel yazmışsın. Bayıldım. Birçok kişi Nazan Bekiroğlu'na karşı ön yargılıdır evet biraz ağdalı bir üslubu var ama ben o kadar severim ki mümkün olduğunca her kitabını okumaya çalışırım. Nar Ağacı ile ön yargıları kıracak sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kırdı bile. Senin yorumunu da okuyacağım :)

      Sil
  7. Bir ben kaldım sanırım blogger'de nar ağacını okumayan, her okuyan güzelliğinden bahsediyor, listenin başına geçirmenin zamanı geldi galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) geçir geçir, pişman olmayacaksın :)

      Sil
  8. Selaın Aleykum :)Çok çok güzel bir kitap herkese tavsiye ediyorum. Bu anlamlı paylaşım içinde teşekkür ederken sizi takibe alıyorum :)
    Mutlaka bana da beklerim http://basibaglikiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A.selam melekcim :) Bende takipteyim.sevgiler.

      Sil
  9. Canım benim bloğunu yeni keşfettim ve çok mutlu oldum, kanım ısındı sana tanımadan :)
    Biraz emr-i vaki gibi olacak ama o kitap okuyan grubunuza beni de alsanız? İşler güçler derken kitaba elimi sürmeden geçen haftalarım var ve üzülüyorum kendi adıma...

    Sevgiler canım, selametle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki ne demek! :) meluys@gmail.com mail adresim. mail atarsanız detayları konuşuruz, ha çok bi detay yok ama yine de bilgi veririm :) görüşmek üzre, en yakın zamanda beklıyrm maili ;)

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi