20 Eylül 2013 Cuma

Bozcaada Gezimiz

Selam!
Bu ara yine minik bir kaçamak yaptım. Ama bu kaçamak çok güzel, sevimli, huzurlu bir yere oldu...



Bozcaada'ya!

Ada'ya tek kelimeyle bayıldım!!! Gerçekten bu kadar beğeneceğimi tahmin etmiyordum. Çanakkale'ye ziyarete gittiğim Elif Abla'mın fikriydi kız kıza ada gezisi. İyi ki de böyle bir fikir gelmiş aklına :)

Şehitlikleri daha önce gezdiğimden bir daha şehitliklere gitmedik. Çanakkale'den çok bahsetmeyeceğim o yüzden. Ama kordonunu sevdim. En azından İzmir Kordondan kat kat güzeldi, kesinlikle. 4 günlük Çanakkale gezimizin 2 gününü adaya ayırdık. Yani bir gece konakladık ve kesinlikle yetti.



İlk söyleyebileceğim şey, İstanbuldaki adalara nazaran Bozcaada'yı çok beğendiğim, sevdiğim ve sıcak bulduğum olacak. Çok büyük bir yerleşkesi bulunmayan adanın sokakları harika!. Belediye kararıyla evler beyazdan başka renge boyanmıyor. Zaten insan orada bunu yapsa kendisini katil gibi hisseder sanırım. O kadar muntazam uyum var ki! Rum mahallelerinde her ev rengarek, cıvıl cıvıl, önünde muhakak rengarek çiçekler, ortancalar...

Kabak dükkanları çok dikkat çekici ve hoştu :)


Adanın turizmi canlı. Her deniz kıyısının kaderinde olduğu gibi orası da içkiye kendini teslim etmiş durumda. İçkisiz bir yer yok maalesef. Yine de bütün gün o sokaklarda kaybolmak, insana yetiyor.
Bozcaada'nın tam kıyısında bir kalesi var. Yapanı meçhul. Fatih ve sonraki kuşak tarafından restore ettirilmesiyle de dimdik ayakta. Gayet hoş.

Adanın üzümü meşhur olunca, şarapıda meşhur. İnsanlar ellerinde şarap şişeleriyle dönüyorlardı. Bizde domates ve gelincik reçeliyle döndük. Domates mi? ıykk.. dediğinizi duyar gibiyim. yoooo inanılmaz lezzetli!!
Ayrıca çiçek pastahanesinin damla sakızlı kurabiyesi de pek meşhur. Biz Anna'nın kini ( başka bir pastahane) aldık ve gerçekten bu ünü hakediyormuş anladık :)




Her yer çok bakımlı, çok temiz. Deniz şahane, rüzgar gülleri harika. Denize girenler için meşhur Ayazma plajı en temiz plajlardanmış. Kumu çok güzelmiş ve insana yapışmıyormuş. Gitmediğimden bilemiyorum :) Duyduklarımı aktardım.


Çok tatlı kafeler, dükkanlar var.

Otel yok, herkes evini pansiyon yapmış. Pansiyon olmayan ev sayısı az. İlginç bir anektotsa, adada hırsızlığın olmayışı. Bütün pansiyonların kapıları sonuna kadar açık, sahipleri Allaha emanet edip gitmiş :) Pansiyonumuza geldiğimizde kimse yoktu ama kapılar açıktı. Sahibi kocaman bir kağıda numarasını yazmış bırakmış.
Genel olarak her konuda böyleymiş ada. Gezerken hep "insan burada yaşlanmaz yaa" dedim :) Çok sevdim demiştim dimi?
İtalya'daki gibi vespalar var, çok tatlı :)



Fakat bir geceden fazlası da insanı sıkabilir. Şayet yüzmüyorsanız ve içmiyorsanız tabi :)

Eminim gideniniz çoktur. Gitmeyenlere de muhakkak yolunuz düşerse tavsiye ederim.
Makinanızı almayı asla ama asla unutmayın!!
Kurabiyeden ve reçellerden tatmayı da :)
Ve bol bol gülmeyi de...

İyi geziler!


12 yorum:

  1. Allah'ım ne güzellikler var memleketimizde demekten kendimi alamıyorum!!!

    YanıtlaSil
  2. İnsta dan hepsini görmüştüm bebişim hatta motosikletle uzun bir süre aşk yaşayıp sonra yaşlı bir nine olduğumda o vespadan almaya karar vermiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha neden yaşlı nine kuşum? :) Şimdide yakısır sana.. çok tatlılardı cıdden?

      Sil
  3. gayri müslüm diyarlar geldi aklıma içki satılmayan yer yok. Ah ah neyse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle oldu artık meryem ablacım...

      Sil
  4. Ayy sen şimdi insan burda yaşlanmaz dedin ya! gitmem lazım benim oraya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin git bencede yasom :) GErcı sen yaslanmıyosun oyle yada boyle ama :)

      Sil
  5. Merhabalar,
    Fotoğrafları çok beğendim...:))
    Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da beklerim Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm....:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmukabele :) bende takipteyim sizi.
      yine gelin ^^

      Sil
  6. adaya gidenler bana damla sakızlı kurabiye getiriyor genelde mel, seninki elime ulaşmadı :P

    ben deişik recelleri çok severim domates recelini de ilk defa duydum ve acayip emrak ettim.
    recel konusunda benim kadar cesur birine de ilk defa rastlıyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy bidaki sefer inş yaa :)

      İnanılmaz güzel domates reçeli, tahmin edemezsin :) Denk gelirse muhakak denersin zaten. Farklı tatları denemeyı severım her turlu ^^

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi