28 Ekim 2013 Pazartesi

Alper Canıgüz - Alper Kamu/Cehennem Çiçeği



 Bookclub dediğimiz şey, okumak isteyipte bir türlü elinize alamadığınız kitapları/yazarları okutan bir oluşumdur.

Alper Canıgüz'ü, Menteş sayesinde tanıdım ve uzunca bir süre okumak isteyip okuyamamıştım.
Filintalarda da boy gösterince farz olmuştu.(Kendi adıma)
Girizgah'ı Oğullar ve rencide ruhlarla yapmak gerekirdi belki de ama Cehennem çiçeğiyle başlayınca da çok bir şey kaybetmemiş olduk.

Ana karakter Alper Kamu, 5 yaşında ama adeta 35 yaşında küçük bir adam. Boyundan büyük işler, düşünceler, olaylar peşinde. Zannederim ki, Alper Canıgüz'ün içindeki çocuk oluyor bu Kamu.

Kurguyu sevdim, Kamu'nun kendinden büyük laflarını sevdim, absürdlüğü sevdim.
Bir çok afilli cümlenin altını çizdim.
Fakat okurken yine de "bir Alex değil" oldum.
Menteşin yansıması sanki..Aynı kumaşın bir alt versiyonu gibi.
Tarz, kurgu
ve o devrik cümleler...

Hayır, yanlış anlaşılmasın, Menteş'i menem bir şey sanmıyorum. Onu sevmemin sebebi, romancılığımıza farklı bir soluk getirmesi. -Belki ondan önce bunu yapan çok kimse olmuştur onu da bilemem-

Velhasıl, Oğullar ve rencide ruhlar'a bir yerde denk gelirsem okurum.

Fakat okumak için delirmiyorum da.

İyi okumalar!

7 yorum:

  1. Aralarındaki fark bence Alper Canıgüz daha argo ve bitirim yazıyor biraz daha cesur ve genç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba :D Ama anımsattıkları konusunda hemfikiriz :)

      Sil
  2. bir nevi menteş ile benzerliler var sanki, bende onu taklit ettiğini sanmıyorum tarz olarak belki benziyor olabilirler ama absürd deyince menteşi tek geçerim, adam çok zekice ve iyi kurguluyor bu kitap onlarla aynı zeka düzeyinde değildi, dediğin gibi elime geçerse okurum yoksa alper cangöz okumasam da çok birşey kaybetceğimi sanmıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taklit değil yok. Taklit değilde anladın sen beni :)
      Menteşin absürdlüğü çok iyi hakkaten. Kendine has.

      Sil
  3. bu kitap sayesinde menteş okudum ben.
    mentel sayesinde de emrah serbes okuycam inşallah.
    kendimizi ifade sıkıntı çektiğimiz bi çok yerde canıgüz, menteş ortaya çıksın, bizim yerimize bizi ifade etsinler.
    ben çok okumak isterim diğer kitaplarını da.

    YanıtlaSil
  4. adını duyduğum bir kitaptı okusam mı bilemedim

    YanıtlaSil
  5. Aynen ben de, bi daha alır mıyım, yok, elime geçerse okurum :)

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi