23 Ekim 2013 Çarşamba

Mart Menekşeleri


Selam!
Kitap klubumuzle (sum,durriyekta ve zuleyhacmm) okunan bir kitaptan, son zamanların hayli popüler kitabı Sarah Jio'nun Mart Menekşeleri'nden bahsedeceğim.

"Kocasından yeni ayrılan Emily, ilham perisi kaçmış bir yazardır.
Zamanında kitabı çok tutup satmışsa da bizim kendinden pek emin independent womanımız bir daha ilhamını yakalayamaz bir de kocası boynuzu takınca soluğu seneleeerdir görmediği Bee yengesinin yazlığında alır.
Bizde olsa, " utanmaz arlanmaz, senelerce aramadı sormadı çıktı geldi oh valla enayi yerine koyuyo bizi iyice bu" diyecek olan yenge, neüdüü belirsiz bir sevgi yumağıyla kızı sarar sarmalar.
Emily'de kendini çıktığı bu tatilde, kendini efenim bir james bond, bir rizzoli olarak bulur. Aşk, ihanet, aldatmaca, aksiyon ve dramın yaşandığı kitapta Emily yıllarca sır olarak kalmış bir durumu "alınyazısıymışcasına" açıklığa kavuşturur.
Tabi bir hafta önce kocasından ayrılmasını hesaba katmassak, iki hafta içinde körkütük aşık olup, hayatının aşkını bulur! Yine bizde olsa çokafedersiniz ama "bak bak yolluya bak iki hafta içinde kendine koca bulmuş, kesin önceden buldu, kocasıda ondan boşadı bunu. Amaaan soyları bozuk bunların zatii" şeklinde olarak yorumlanacak olay, adeta bir pembe panjur tadında işlenmiş.

Tabi Emily'nin kaçan ilhamıda 3 hafta içinde geri gelmiş oluyor :) Şimdi Emily, yeni sevgilisiyle bir yerlerde çok tutan kitabının partisini yapıp şarabını yudumluyodur kesin. Canım..."

şeklinde bir yorum yapabilirim. Diğer türlü yorumum ise;
İnsana umut aşılayan bir kitap, hayata bir yerinden tutunma sevinci veriyor. Kitabın kapağı bile mutlu ediyor insanı.Hele hele o püsküllü ayracı :)
Mutluluk uzakta olsa bile, bir gün olucakmış gibi bir hisse kapılıyor insan.
Debbie tarzı, insanı yormayan,bir çok mantık hatası olsa da kabullendiğiniz, kitabı kapattığınızda mutlu olduğunuz daha sonrasında yorum yazmaya kalktığınızda ise "neler oluyodu be" diyip kitabı şöle bir karıştırdığınız türden bir kitap.
Ben böyle kitapları okumayı seviyorum.

Keşke daha ucuz olsalar ....

14 yorum:

  1. bu tarz kitaplar kesinlikle daha ucuz olmalılar, kitabın kapağı ve ayracı çok iyiydi, baş karaktere ısınamadım ve onun annannesini de hiç sevmedim, galiba bae karakteri ve henry dışında diğerlerini sevmedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet bende ananeyi hiç sevmedim, hatta nefret ettim. Bencil kadın :)

      Sil
  2. 1. si kitap fiyatları benide yoruyor
    2. si yazar senin kitap yorum ve eleştirilerini okusa bayılırdı
    3. sü çok tatlısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap fiyatları hep ortak dert meryem ablacım :) Sende çok tatlısın maşallah,, gönül bağımız var senle ^^

      Sil
  3. Mart menekşeleri de okunmayı bekleyen kitaplarımdan.
    Kitap yorumlarını gördükçe kamlumbağadan daha yavaş olduğumu farkediyorum :)
    Kitap klübüne maşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Canım.. Katıl bize dedik sanaa :) Çok eğlenceli gidiyor

    YanıtlaSil
  5. sadece umut aşıladığı için seviyorum. yoksa 3 haftada sevgili bulmasının şoku çok büyük

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamen ütopik ya :) bide yeni boşanıyo...

      Sil
  6. bu kitabı bir siteden 9.90 a aldıktan sonra aynı sitede bir kampanyada 6.90 görmüştüm.
    kısa bir süreydi ama denk gelmiştim :D
    daha da mı ucuz olsun yani, kaç kişi ekmek yiyor demeyeceğim de, kampanyaları dikizle diyeceğim.
    benim de başka dertler var kitaplar ilgili, sıra gelirde yorumlarsam derim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maşşallah demiş kadar oldun :) Ben 15 gibi bi rakama almıştım, bu kitap için fazla. Haklısın takip etmek gerek

      Sil
  7. Bu kitabı o kadar çok kişiden duydum ki artık okumalıyım sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumasan da çok şey kaybetmiş sayılmazsın :)

      Sil
  8. Bu kitabı merak ediyordum.Fikirlerinizi dikkate alacam, paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. bende okudum ve sevdım kıtabı *-* bloğumda bekelrım sevgıler

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi