23 Ocak 2014 Perşembe

Secret, Master's Sun, Good Doctor / Kore Karması 3



Selam aleykum.
Uzun zamandır Kore dizi yazıları yazmıyordum ama izlemeye devam ediyorum.
Dizi izleyeceksem o Kore dizisi oluyor.

Bu arada  Kuyudaki Koro dergisinin 9. sayısı çıktı. Bu sayıda bende bir öykümle varım. Kuyudaki Koro'yu bulabileceğiniz yerler burda. 




İlk dizim "Secret"
Bu hayli acıyı içinde barındıran diziyi ben çok sevdim. Sizde seversiniz bence.



Öncelikle ben Ji sung'u çok başarılı ve sempatik buluyorum. Onun yapımlarını izlemek keyifli. En son "protect the boss" da izlemiştik..
Hwang Jung Eum'ı ise başarılı bulsam da bana fazla estetikli gibi geliyor. İzlerken de beni rahatsız ediyor resmen :) Özellikle bu dizi de daha da hissettim. Ama oyunculuğu çok iyi ve genellikle dizileri de başarılı oluyor.
 Konusu ise;
Min hyuk ( ji sung) Bir chaebol oğlu. Her Chaebol oğlu gibi baba parası yiyip aylak aylak dolanan bir tip. babası sevdiği kızla evlenmesine müsaade etmiyor diye aklınca o şekilde intikam alıyor.
Yoo Jung (jung Eum) Savcı oppasıyla evlilik hayalleri kuran ve babasıyla mutlu mesut yaşayan sıradan bir vatandaş. Tabi Oppası savcı olsun diye saçını süpürge etmiş. Yedi senelik ilişkilerinin sonunda Savcı olan oppa Ahn Do hoon, sonunda yoo jung'un beklediği evlilik teklifini yağmurlu bir gece yapar. Mutlu başlayan gecenin sonu kabus gibi biter ve dizimiz burada başlar. Bundan sonra i baya baya spoiler ;
 O gece arabalarıyla bir kıza çarparlar, fakat savcı oppa kıza farkettirmeden olay yerinden uzaklaşır. Çünkü yeni savcı olmuştur ve hafiften sarhoştur. Konumunu tehlikeye atmak istemez. Çarptıkları kız kader bu ya, Min hyuk'un sevgilisidir ve karnında bebeğiyle hakkın rahmetine kavuşur. Tabi Chaebol oğlu olmak, kanını yerde bırakmamak için hayli kolaylıklar sağlayan bir durumdur :) Sevgilisine çarpıp kaçanı bulmaya yemneder. Bu arada birtakım olaylar sonucunda kaza ortaya çıkar ve oppasına hiç bir türlü kıyamayan yoo jung kazayı üstüne alır. İronik bir şekilde davanın savcısı olan oppası 5 senelik bir cezayı keser sevgilisine. Eh aptal olmayın kızlar, ne kadar severseniz sevin oppanızı, onun suçunu da üstlenecek kadar değil abartmayın :)
Allahımm devamında yaşanan olaylar beni ağlatmaktan bi hal etti. Bunca şey ne pişmiş tavuğun başına geldi, ne de başka kimsenin başına.
Onca şey yaşadı dayanıklı jung, genede gık demedi kadın anacım. Normal insan olsa
bin kere intihar ederdi Allah korusun.
Neyse ki sonu mutlu son oldu, kötüler acı çekti. Bana kalsa ben sürüm sürüm süründürürdüm de :) Ama olsun. Hiç bir şey olmasa ben ji sung'un hatrına izlerdim bu diziyi :)
Sizde izleyin :p




Master's sun, benim çok eğlenerek izlediğim bir dizi oldu. So ji Sub'ı böyle komedi de görmek ayrıca keyif verdi. Zaten her zaman söylemişimdir, bi tane "Sacannim" olsun, bi tane de ezik kız. Tam benim dizim. Her türlü versiyonunu hiç sıkılmadan izlerim. Allahım o zengin ceo'nun kızı ezişi nasıl hoşuma gidiyor. O zenginlikten gelme çok bilmişlik, kendine güven ve o "her yer benim ya" havası... Sanırım önceki hayatımda burjuvaydım. Ya da insan ismiyle beraber yaşarmış ya, malum melike damarım tutuyor :)
Geyiği bir yana, öncelikle oyuncularını sevdiğim bir dizi bu. Gong hyo jin'i bir çok dizi yazımda nasıl ezik bulduğumu, hoşlanmadığımı anlatmıştım. Meğerse kadın iyi oyuncuymuş :) Yani harbiden ezik gördüğüme göre? Tabi etnik farklılıklar filan benim çözmem bu diziye nasipmiş. Bu kadının izlediğim üçüncü dizisi ve üçünde de ezik roldeydi. ama bu dizide farklıydı.Öncelikle saç rengi inanılmaz yakışmıştı. Bir daha asla siyaha boyatma gong hyo jincim. "Andue!" ( Bakın arada yazamadığım ve duyduğumu uydurarak yazdığım korecemle işleri ilerletiyorum :) )
Makyajı da saçına göre çok güzel yapıldığından kadın bu dizide hoştu. İlk başlarda deli gömleği, pijama ya benzeyen kıyafetlerden sonra şöyle doğru dürüst elbise de giyince.. Ohoo.. Baya bildiğin güzel oldu :)
Bu dizi de de ezikti ama sevimliliği fazlaydı. So ji sub'la çok yakıştırdım. Derken kadını artık beğeniyorum, hadi kaptı köfteyi :) Zil takıp oynayabilir :)


Dizi bir kere çok yönlüydü. Bir sahne de tırsıyosunuz baya baya, sonrasında gülerken birden içiniz acıyo. Nasıl bir senaryoysa, hem korku hem romantik hem de komedi. Nasıl olmuş, çokta güzel olmuş, çokta iyi olmuş bence.
Hala diziyi anlatmadım farkındaysanız :) Tae gong shil, tıpkı ghost whisperer'daki melinda gibi ruhları görür. Ruhlar bundan yardım isterler filan. Ama Tae gong shil'in ruhları baya korkutucu olabiliyor, melinda'nın kiler okadar acımasız değildi paşa paşa gelip bir şeyler istiyorlardı :)
Jo joo won'da Giant avm'nin ceo'su. Ben anlamıyorum buralardaki avm'lerde böyle ceolar peşinde onbintane adamlarla dolaşıyor mu? Kore'de dolaşıyorlar ve hep fakir kızlara aşık oluyorlar :):)
Tıpkı kim joonshi gibi. Kibirli huysuz zengin ama yakışıklı bu ceo'nun tek derdi işi. Ha tabi birde geçmişinden kalma bir sırrı var, ölümlü kalımlı.
Tae gong shille bir hayaletin hikmeti olarak yolları kesişir, sonrasında kendi sırrını çözmede tae gong shilin güçlerinden faydalanmaya karar verir derken olaylar olaylar...
Her bölüm farklı bir hayaletli olay işlendikten sonra işler aşka meşke dönünce daha çok bu ikili üzerinden devam etti senaryo.
Ya dizinin replikleri çok mecazlıydı ya da benim izlediğim altyazı berbattı. Bu ihtimallerden dolayı ben özellikle son bölümlerinde sıkıcı buldum.Size tavsiyem adam gibi altyazı bulun :)
Dizinin ost'lerine bayılıyorum. Hala dinliyorum. hepsi benim bebeklerim...



Yani bence izleyin bu dizi olmuş. Zaten So ji sub cılar durmamıştır, izlemiştir.


Good Doctor, baya ödülleri silip süpüren bir dizi oldu. Tabi bunda Jo won'nun harika ötesi oyunculuğunun etkisi çook çok büyük. Sırf onun oyunculuğu için bile izlenir. ( Gerçi bu çocuk normal hayatta da bi saf gibi. Geçen şu kbs sbs lerin drama awardslarının red carpetına bi göz attım da baya saf saf bakıyo yazık :) )
Fakat konusu zaten güzel. Sadece bana göre fazla dramdı ve acı yüklüydü. Çoğu zaman diziye girip içimdeki Kara Murat'ı ortaya çıkartıp "savulun adiler, kancık köpekler" diyip park si o yu koruyasım eve getirip dünya ahret küçük kardeşim ilan edesim geldi. Zannediyorum ki her izleyen bunu yapmak istemiştir. Kılıcınızı kuşanında öyle izleyin bari diziyi :P
Park si on yani joo won savant sendromlu bir gencimiz. Savantta, otizmin bir çeşidi. Çok zeki ama normal insan tepkileri gösteremeyen cinsinden. Küçüklüğünden başlayan dizi, park si onun zorlu hayatını gösteriyo ki ne üzüldüm ne ağladım :(



Büyüyünce, bizim ki cerrah oluyor. Yani o kadar bilgili oluyor ama hastalığından dolayı doktorluğu onanmıyor. Ona kol kanat germiş ajussimizse kendisi de baş hekim, onun hastanesinde doktorluğunu onaylatmak istiyor.
Dizi başlıyor.
Bunca dramın sonu ise güzel haber  mutlu bitiyor ^^
Gönül rahatlığıyla izleyin :)
Hatta o kadar ki bizim ki kendine "yoja çingu" bile ediniyor naber :)


Ne güzel diziler tanıttım size.
Hepsi çok güzeldi cidden.

Şuanda man from stars ve prime minister'ı izliyorum. Ay ikiside çok süper üstü gidiyor. Bitsinler onları da yazıcam :)





17 yorum:

  1. hmm secret benim de radarımda ama bu gidişle zor görünüyor, master'ı izledim pek tabi sevdim ama paylaşım yapamadım bile nedense, daktırı da izliyoduk beğenerekten sanırım bi kaç bölümü kaldı aylardır beklemede, beni göz ettile, daha izliyemiyom ühühühüüh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden zor gorunuyoor :D musaıt zamanında ızle bence :P

      Sil
    2. bu arada arkadaşım senın ısmın ne ya :D ben sana ısmınle hıtap etmek ıstıyorum sevgılı balooon asıgım :D

      Sil
    3. oyy yerüm ki ben seni büşra ben (:
      senin de gazınla başladım secret'a bi hafta oldu iki bölümde kaldım, babama okutcam kendimi baba dizi izliyemiyim diye (:

      Sil
    4. hahah baban terlikle kovalamasın sora beni boş işlerine alet etme diye :)
      bende seni yerim* daha sık görüşelimm

      Sil
    5. yok ayol kuzudur benim babam, he der geçer, görüşek yavrum :çapkınsimilii:

      Sil
    6. :) tamam mail at bana. meluys@gmail.com . :gözkırpansarıkafa:

      Sil
  2. Secret'ı çok merak ettim, tabii bunda Ji sung da etkisi var :) "protect the boss" da sayesinde severek ve eğlenerek izlemiştim.Sanırım dizimiz dram ama, yine de izlemek istiyorum :)
    Teşekkürler bu arada çok güzel tanıtım olmuş, çok severek okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet dram, bak ben dramlardan hıc hoslanmıyorum cok uzuluyorum cunku ızlerken helak oluyorum :D ama bu dızıyı sevdım sana oyle dıyım.
      ben tsk ettım^^

      Sil
  3. İlgimi çekenler oldu izleyecekleri var; ama o isimleri aklimda tutamiyorum nasil Ahmet,Mehmet,Ayşe der gibi yaziyorsun hayret valla :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bı baslasan arkadasım baska dızı fılm ızlemessın :D ee burda yılların bırıkımı var bacım. Resmen korece anlıyorum ya :D

      Sil
  4. izlicem bunları ya! herkesler izlemiş bi ben kalmışım gibi hissediyorum :(
    kuyudaki koro'da öykün mü var?? ayy buna çok sevindim, ben 8.sayıya daha 2gün önce ulaşabildim, bakalım 9.sayı ne zaman elime geçecek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evett koroda oykum var :) bırının dıkkatını cekmesı cok hosuma gıttı. Dizilere gelince diziler guzel :) ızleme demem ızlede demem :D ama ızlersen guzel olabılır :P

      Sil
  5. ilk ikisini izledim dizilerin ikiside gerçekten etkileyici hoşça vakit geçirici güzel sevimli diziciklerdi:))) daha böyle bulamadım izlenecek bi dizi

    YanıtlaSil
  6. Yaa birçok dizide var bu yani adamlar belli ki çok önemli bir şey diyorlar ortada kıyamet kopuyor ve ben anlamıyorum bir daha sarıyorum yine anlamıyorum :D çeviri yüzünden bazı güzelim diziler helak oluyor o kadar iddialıyım yani çeviri güzel olsa birçok dizi daha özel olurdu benim için. Ve evet ben de net hatırlıyorum master's sun'ın sonunda ne oluyor oldum anlamaya çalıştım neyse sarıldılarsa sıkıntı yok diyip mutlu mesut kapattım diziyi :) farklı farklı çeviren kaç site var ki? Good doctor'da büyük resim güzeldi zaten onun dışında bence herkesin izlerken çok daha farklı dersler çıkaracağı bir dizi ama beni sürekli kandırıp 18 bölüm öpüşmemeleri tam olacak diyorum olmuyor bir şey bitiyor bölüm :D yahu ben başlamadan önce best kiss videolarına bunların 2 tane sahnelerini felan koymuşlar, bloglarda felanda romantik sahneler... çok fena oyuna gelmiş gibi hissediyorum :D ya ben ki hiç takılmamışımdır böyle sahnelere.herhalde romantik dizilerde alıştım ondan.bir de dedim yaa tam öyle bir sahne gelecekmiş gibi oluyor gelmiyor :D

    YanıtlaSil
  7. Aa söylemeyi unuttum daha good doctor'u bitirmedim birazdan 19. Bölüme başlayacağım belki sitemimden vazgeçerim :))

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi