18 Ocak 2014 Cumartesi

Zamanda Ask (About Time)



 Film yazisi yazmayi seviyorum.
 Imkanim olsa bir film senaryosu da yazmak ve cekmek isterdim. Bazen aklimda cok ilginc senaryolar beliriveriyor. Ve bu bazenleri cok oluyor, senaryolastirsam baya baya senarist olurdum :)

About time, yeni bir film. Afiste Rachel Mcadams 'i ve yagmurlu havayi gorunce "al bayik bayik olaganustu ask hikayesi"  dedim kendime. Ama olumlu birsuru yorum okuyunca izlemeden cirkeflesmeyeyim dedim ve coktum basina:) Richard Curtis basarili bir is koymus ortaya yine. Bu zamanda yolculuk hikayeleri cok riskli.  Mantigini kurmak ve onu o zeminde ilerletip kendinle celismemek zor. Kore dizilerinde bir ara inanilmaz modaydi ve benim izlerken mantiksiz buldugum birsuru durum oluyordu. Onlar diziydi belki ama yinede temelde cok farkli oldugunu dusunmuyorum. Sacmaligi zaten mumkun olmayan bir durumu sevimsizlestiriyor.
 Rachel Mcadams basarili bi oyuncu. Kadin bu tarz rollerde gayet basarili. Dumphall Gleeson i ilk defa izledim. Ilk etapta "omg bu kizili nerden buldunz" dedigimi hatirliyorum ama beni vuran ingiliz aksani ve sevimliligi, asiri yakisikli olmayisi dogal hali bence filmi guzellestirmis. Her romantik filmde ultra hos adamlari kullanarak gerceklikten uzaklasmak artik bence problem. Boyle dogal samimi olun canimi yeyin :)

Tim Lake,bir aile gelenegi olarak gizli yetenege sahip,ailesiyle arasi inanilmaz tatlilikta olan bir avukat. Ailesinin yanindan tasinip calismaya baslayinca Mary adinda bir kizla tanisir.
Filmin devami mary ve timin iliskileri, aile iliskileri uzerine. Senaryo "Carpe diem" uzerine kurulmus diyebilirim.Bol mesajli ve sicacik bir film. Normalde mesaj diye kasan filmleri sevmem ama bu film ayni zamanda akillica ve hos. Bir cok repligi yuzumde tebessum olusturdu. Tekrar izlesenizde sikilmayacaginiz bir film. Ama korkarim notebook gibi cilkinin cikmasindan.

Imdb'si 7,9. Bir alex degil ama guzel.

Ben sevdim ellerde izlesin.





3 yorum:

  1. Çok hoş bir filmmiş gibi göründü bana. Önümüzdeki günlerde izlenecekler listesine alındı. Teşekkürler,

    www.sibeldemirci.net

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cok guzel bı fılm. tavsıye ederım^^

      Sil
  2. ben de film yazısı yazmayı sevenleri seviyorum :)) çünkü ben hiç beceremiyorum, en iyi yorumum 'güzel bu film,izleyin' den öteye geçmiyor ;))
    son zamanlarda dizi izlicek kadar vaktim olmadığı için izlenecek filmleri elden çıkarıyorum, aldım listeye bu filmi de ;)

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi