19 Nisan 2014 Cumartesi

Gezelim Görelim Anadolu'yu- part 1




Başlıktanda anlaşıldığı üzre küçük çaplı bir Anadolu gezisi yaptım.

Ankara'dan başlayıp, Nevşehir, Kayseri, Malatya,Urfa, Mersin,Konya ve Afyon da sonlanan   gezimiz aslında genel olarak yolda geçti :)

Bir haftada bu kadar yeri tamamen gezmek tabii ki imkansız. Belirli başlı yerlerine gidildi. "Dini" içerikli bir gezi olduğundan daha çok türbeleri ziyaret ettik. Babam son bir kaç yıldır tur rehberliğine başladığından kızı olarak bu nimetten yararlanmakta bana düştü elhamdülillah.

Kalabalık ve yol dışında gezi çok güzel geçti. Amma velakin turla gezmek zor zanaat. Başı boş gezmeye alışkınlara göre değil. Tecrübe ettim, gidecek olanlara da uyarımı yapayım :)




İlk durağımız Nevşehir yani Kapadokya, Göreme'yle başlayalım. Kesinlikle gezilesi görülesi bir yer. Ayrıca gitmeyi kafama koydum. Bu şey gibi oldu, kapadokya umresi :) Haccı şart. İnanılmaz yabancı turist vardı. Meğerse Hristiyanlar için önemli bir yerleşim yeriymiş Kapadokya. Vakti zamanında binlerce kilise varmış o vadilerde. Ben bu bilgiyi bilmiyordum gidince öğrendim. Meğer  o yabancılar sadece o şekilleri görmeye gelmiyorlarmışş.




Peribacaları ismi de yabancı bir gezginin verdiği isimmiş. Oluşumları görünce bacaya benzetmiş, etraftada insanlar yokmuş. Bacalardan tüten dumanıda görünce herhalde periler var demiş ve peribacaları oluvermiş.
Zaman kısıtlıydı,biz çarşı pazar görmedik, Asmalı konağı görmedik :) Hayal vadisiyle, güvercinliği görüp yola çıktık. Görülesi eminim daha bissürü yer vardı. Kısa da olsa keyifliydi. Bir balon turu şart :)



Kapadokyadan sonra Kayseriye Şeyh Burhanettin Türbesine uğrayıp devam ettik. Kayseriyi burada uzun uzun anlattım. Zaten gittiğimiz yerlerde uzun uzun kalıp şehri gezemedik. Mesela Malatya Darende'ye gittik ama ne Malatya merkezi gördük, ne de Darende'yi gezdik. Belirli mekanlar ziyaret edilip yola çıkıldı.



Ve benim en çok huzur duyduğum, mutlaka gidilmesi gerektiğini düşündüğüm, hatta birazcık imkan olsa da kalsam diye iç geçirdiğim yer, Malatya- Darende Somuncu Baba Türbesi.

Atmosfer harika, gerçekten uhrevi bir hava var mekanda. Sanki bahçesinde "desturr" diye biri bağıracakta bir Osmanlı padişahı beliriverecekmiş gibi geldi. O bahçesinde soluklanmak, biraz kitap okumak, Tohma kenarında çayla demlenmek, suyun sesini dinlemek istedim. İki gün çok güzel vakit geçirilir. Tıpkı Bosna'daki Blagay tekkesi gibiydi. Malatyalılardan filan gitmeyen varsa gitsin.


Hele hele Türbeye gelirken bir ev vardı. Sanırım orası evdi. Ama nasıl büyük bir bahçesi vardı nasıl güzel bir evdi. Gerçekten kıskandım. Tam dere kenarında Osmanlı esintisi olan mustakil bir ev. Sanki bahçesinde fesli efendiler beliriverecekmiş gibi. Çok kıskandım. Kiminse o ev. Evse tabi orası. Belki bir dernek filandır? Çok büyüktü bahçesi. Bilemiyorum ama çok güzeldi. Anlatımım bile şaştı gördüğünüz üzre :) İki gün beni misafir etseler keşke :) Sahibi filan denk gelirse yazıma sesimi duyurmuş olayım :)




Somuncu baba'yı  ziyaret ettikten sonra ki eğer Somuncu baba'yı bilmeyeniniz varsa buraya tıklayıp okuyup öğrensin, Urfa'ya doğru yola çıktık.



Urfa ve geriye kalanlar da diğer postun konusu olsun bari.

Çok bilgiler vermedim sanırım :) İnanın turla gidince hengameden ve kalabalıktan bende pek bir şey anlamadım. Bir solukta geçti.
Güzel, mübarek mekanları ziyaret etmek, görmek çok huzur verici.

İsteyen herkese rabbim nasip etsin.




8 yorum:

  1. sonunda yazısı geldi gezilerin, karadeniz'e doğru bekleniyorsunuz canım (:

    YanıtlaSil
  2. Kapadokyadan bir anda malatyaya gittiniz:))Kayserimi memleket olarak sonlaramı koydunuz:))..Merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok :) Link verdim bakın. Ben kayseriyi uzuun uzuun anlattım :)

      Sil
  3. ben de istiyorum inşaallah duan kabul olur

    YanıtlaSil
  4. Urfa postunu merakla bekleyenlerdenim efendim :)
    Malatya Darende somuncu baba türbesini çok merak ettim. Öyle anlatmışsın ki hem çok sevdiğini söylemiştin, öyle hatırlıyorum.
    İnşallah bir daha ki sefere daha çok vakit geçirirsin canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah bir daha ki sefer beraber olur canım benim^^ Öpüyorum seni çok çok

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi