30 Haziran 2014 Pazartesi

İtalya Gezimiz 2014 /Genel

Selamun aleykum
Bu kardeşiniz ve eşi, gezmeyi tozmayı seven cinsten. Yeni ülkeler, kültürler görmek, şahit olmak ufuk açmak pek hoş. Doğru zamanlarda atılan doğru adımlarla aslında ülke içi bir tatile eş değer masraflarla yurtdışına çıktığımızı söyleyebilirim. Eskisi kadar çetrefilli ve pahalı değil yurtdışı seyahatleri.

İtalya'ya Venediğin bir gün gelip sular altında kalacağını öğrendiğimde gitmek istediğimi hissettim :) Belki ben ölenece kalmaz ama olsun :) Sonuç olarak bir italya gezisi ortaya çıkmış oldu böylece.

Bu yazımda genel hazırlığımızdan ve izlenimlerimden bahsedeceğim.

Biz bir haftalık bir gezi düzenledik. 3 günümüzü Roma'ya, 2 Günümüzü Floransa'ya, kalan günlerimizi de venedik ve milano şeklinde paylaştırdık. Verilen süreler gayet yerindeydi. Her yeri doya doya görüp gezdik. Eğer daha az bir gün planlıyorsanız ve nereyi görmesek olur diye sorarsanız, Milano'ya gitmeseniz de olur derim.Biz araba kiraladığımız için, yol üzerinde ki küçük kasabalara da uğrayıp hedeflerimize vardık. Roma'dan Floransa'ya geçerken yol üzerindeki Siena, san gimiano, pisa ya uğramak gibi.

Eğer yaz yada bahar aylarında seyahat etmek istiyorsanız, kıştan bilet kovalayacaksınız ki ucuza gelsin :) Burada vize problemi ortaya çıkıyor. Eğer yeşil pasaportlu değilseniz ve shengen vizesi daha önce almadıysanız bu yol biraz riskli olabiliyor.(Bir kere shengen almışsanız genelde alırsınız) Başıma da geldiğinden biliyorum ki, biletiniz yanabilir, elinizde valizinizle kalıverebilirsiniz. Sonuç olarak ya o riski göze almanız gerekiyor yada pahalı biletlere bel bağlamanız.. Seçim sizin.

Otel rezervasyonlarımızı booking.com tripadvisor gibi siteleri eşeleyerek yapıyoruz. Olumlu geri dönüşler ve puanlar kıstaslarımız. Biz bu sefer araba kiraladığımız için kaldığımız yerlerin merkezi bir yerde olmasındansa dışarda olup ucuz olmasına dikkat ettik. Bu arada Roma da ve floransa da apart evde kaldık.Nasıldı derseniz biz üç kişiydik - eşim ablam ben- gayet rahat ettik. Detayları diğer postlarda veririrm.

Araba kiralamanın hem avantajları hem de dezavantajları oldu. Uzun bir rotamız olduğundan valizlerle trenle seyahat etmek çok yorucu ve sıkıcı olucaktı. Ayrıca İtalya istasyonlarında çantasını cüzdanını kaptıran çok kişi duydum. Güvenlik açısından da sakıncalı olacağını düşündük. Bu yüzden hayli rahat bir şekilde seyahatimizi yaptık. Şehirler arası gezerken italyanın ortaçağ görüntüsünde olan köylerini, güzel ve düzenli bağlarını bahçelerini de görmüş olduk. Trafik sorunu yok, yani saatlerce trafikte kalmıyorsunuz. Fakat ışık süreleri biraz fazlaydı tabi o ışık sürelerinin trafiği düzenlediğini unutmayalım :)
Aslında büyük bir park sorunuda yaşamadık. Yol kenarlarına arabanızı parkedebiliyorsunuz. Adamlar yol kenarına parkı sistemli hale getirmişler. Mavi çizgiler ücretli, sarılar görevliler için, beyaz çizgiler bir süreliğine beleş tarzında. Tabi elin gavur memleketinde hem ceza yememek, hemde çekilmesin diye maviye koyup paşa paşa park parası ödüyorsun :) saat başı 1-2 euro ödeyip parka bırakmak en güvenlisi. İhmale hiç gelmez, bir kerelik ihmalimiz çat diye ceza olarak geri döndü. Velhasıl araba kiralıyorsanız, parklara parayı vereceksiniz kaçış yok :) Arabayı Europecar'dan kiraladık, yeni ve geniş bir arabaydı. Arabayı almaya gittiğimizde günlük 8 Euro ya daha iyi bir araba alabileceğimizi, dizel olucağını filan söyleyip kanımıza girmeye çalıştılar. Tabi o an insan kararsız kalıyor ama almadık. Sonuç olarak iyi ki almamışız dedik çünkü araba hem rahattı, hem de zaten benzinle o fark birbirini tamamlıyordu.
Arabayı Roma havaalanından alıp Milano havaalanına bıraktık. Adamların her şeyleri acayip sistemli olduğu için inanın bana hiç zorluk çekmiyorsunuz. Şehirler arası yollarda, aralarda derelerde.. Hani araba kiralasak kullanamazmıyız düşüncesi oluşmasın. Afedersiniz ama gerizekalı bile kullanır o yollarda :)
Otobanları paralı, öyle  ucuz da değil. Ama siz otobanı tercih edin çünkü diğer yollar çok dolambaçlı ve yollar otobanda da normal yoldada enteresan bir şekilde kalabalık. Trafik yok ama kalabalık. Bu yüzden varış süreniz uzayabilir. Araba kiralayacaksanız navigasyon şart. Navigasyonlu bir araba kiralabilirsiniz ama fiyat olarak biraz daha tuzlu oluyorlar. Bunun yerine artık herkesin smartphoneları var. Gider gitmez ya oradan yada buradan bir internet paketi alıp navigasyonunuzu kullanmanız daha mantıklı. Bizim operatörlerin yurtdışı paketleri pahalı. O yüzden oradan almak daha akıllıca oluyor. Mesela Wind operatörünün kartını 20 Euroya 3 gblık net paketiyle aldık, gayet yetti arttı.Hem netimiz olmuş oldu, hem navigasyonumuzu kullandık.
Dil konusuna gelince, gezilen yerler zaten turistik. Hele yaz ayında her yer turist. Garsonlar bile ingilizce şakıyorlar. Çat pat ingilizcenizle her türlü gezersiniz. Hatta kaldığımız otelin görevlisi bir teyze ingilizce bilmiyordu, tek ona rastladım bilmeyen :) onunla da çok güzel beden diliyle anlaştık. Dil en son dert edilecek konu sanırım.

Eğer bizim gibi tursuz rehbersiz gidiyorsanız, ödevinize çalışacaksınız. Yoksa ağzınız açık "vay halasını sayın seyirciler, gavur yapmış hacı, adamlar tarihlerine sahip çıkmışlar yaw" tarzı muhabbetlerden öteye gidemezsiniz. Biz gitmeden bolca blog okuduk ve dost yayınevinin italya rehberini aldık. Rehber güzeldi, memnun kaldık.
En önemli konuysa, bir çok önemli tarihi mekan restorasyondaymış!! Fakat buna hiç rastlamadık biz. Ne okuduğumuz bloglarda, ne de başka bir yerde. En çok görmeyi istediğim, merak ettiğim fontane di trevi nin kapalı halini gördüğümde yüzümdeki ifadeyi görseniz, ağlardınız :) Yani, bu yıl gitmeyin, ne zaman gidin, restorasyonlar bitsin öyle gidin. Bakın gene kahrolasım geldi :)

İtalya'yı sevdim. Tarihi dokusunu, sokaklarını, düzenini... İklim olarakta insan tipleri olarakta birbirimize benziyoruz ama oralarda sistem tabi acayip oturmuş bir çok açıdan. O düzen ve kurallara bağlılığı görünce her Avrupa'ya gidip gelen Türk gibi "adımını yola atıyosun adamlar zınk duruyo" muhabbeti yapıyosun bi müddet. Bünyemiz alışık değil tabi :)

Fakat yazın gitmeyin. O ne ya! Giyinik kadın yoktu. İğrençlerdi. İçki su gibi akıyor tabi. Bunlara kendimi hazırlamıştım ama yok. İnsan ne kadar hazırlasa da olmuyor. Siz hava soğukken gidin :)

Yemek konusuna gelince, size yok şuranın şusu meşhur gidin nolur yiyin mutlaka yiyin öldüm bittim geberdim tarzı tavsiyelerde bulunamam tabi. Bol bol makarna ve pizza yemeye, sonrasında da bir güzel kabız olmaya hazır olun :) Ben illa et yerim dersenizde helal lokantalar var, onlara da şuradan ulaşabilirsiniz.
Fakat biz güzel güzel restaurantlarda, cafelerde  etsiz yedik,yine de içim rahat etmediğinden domuz yağı kullanıp kullanmadıklarını sordum gittiğimiz yerlerde. Zaten kapalı görünce, helal diye çıkıyorlar piyasaya :) Araplardan alışıklar. Bizi de arap sandılar zaten hep :) Artık o noktadan sonra güvenip yiyorsun. Bir şey varsa da günahları boyunlarına :p
Kahvaltı olaraksa, kruvasan kahveye talim etmeyin derim. Büyük süpermarketleri çok ucuzdu ve inanılmaz güzel demleme gibi sallama çayları var. Türkiye de öyle sallama çay yok çok net. Zeytin memleketi tabi, peynir bol. Çeriler mis. Yumulduk zeytin peynir domatese. İyi de yaptık.
Gitmeden bol bol atıştırmalık götürün burdan. Günde bir öğün cafe de yemek zaten maddi olarak yetiyor artıyor bile :)

Evet su pahalı (genelde bloglarda suyun bile paahalı oldugundan dem vuruldugunu okumustum), her şey pahalı. Çünkü Euro pahalı bize göre. Artık gittiniz mi üçe beşe bakmıcanız, üç euro yu 9 tl değil, 3 tl gibi görüceksiniz. Yoksa ne gezebilirsiniz, ne tozabilirsiniz, ne de alışveriş yapabilirsiniz.

Müzeler, şapeller... Anacım her yerleri paralı bu gavurların :) Dandirik bir kilise ziyaretinden bile para alıyorlar. Camiye sokturtmamak istedim tüm Avrupalıları :)
Sistine şapel, uffizi, academia gibi ünlü müzeler ve katedrallere gitmişken elbet girin. Girecekseniz de uzuun uzunn kuyrukları beklemeyin. Gitmeden önce online olarak biletlerinizi alın, hop girin. Yoksa en az 2 saatiniz kuyruk önünde geçer. Boşuna vaktinizi yemeyin.

Sanırım her şeyi yazdım. Artık aklıma bir şey gelmiyor. Gelirse kesin duramaz, yazarım :)

O zaman başlasın İtalya Gezimiz!!

- Evet daha başlamadı ne var :/ :))))