28 Ağustos 2014 Perşembe

Ahmet Batman Kitapları



Karşınızda popularizme kurban olmuş biri var.

Ucuza kitap bulduğumda, beleş yemek bulmuş gibi sevinip dünyanın tüm görgüsüzlüklerini bünyemde toplayıp rafları boşaltacak gibi oluyorum.
Yine ucuz kitaplara rastladığım bir gün, Ahmet Batman'nın kitabıyla olan tüm ig fotolarının bilinçaltıma yaptığı etkiyle ve kendisini "başka bi yazar" sanmamla -evet böyle de değişik bir tipim- alışım bir oldu.

Okumayan insanların yazdığı yazılar çok bellidir. İlkokulda Türkçe öğretmeni "sen ne güzel yazıyosun evladım hep yaz" demiş kişiler kazık kadar adam olurlar, gazete bile okumazlar hatta ekranda geçen yazıları okumaya üşenirler ama ellerinde kalem kağıt onlara "hep bahar ,hep aşk". O tarz yazılar nasıl sıkıcı,kendini tekrarlayan, malumatfuruş bir dile sahip olurlar bilirsiniz.

Bende yazdığım bir çok yazıyı sırf bu sebeple yayınlamam.Çünkü insan okumadıkça ne yazdıklarında ne dilinde gelişme olabilir. 2 metrelik havuzda kulaç atıp, kendini denizde sanma vehmine kapılmak istemem çünkü.

İşte bu tanımlamalarım hepsi Ahmet  Batman'nın kitabı için geçerli. Ama derseniz, kendisi ayaklı kütüphanedir, Sefiller'in 234. sayfasında ne yazdığını ezbere bilir. O halde cidden yetenek yok.
Kim şişirmiş bu kadar neden herkes kitabını almış onu da anlamadım.

Bari ben eleştireyimde alacak olanlara bir ışık tutayım dedim :) Yazılar deneme desen değil, günlük değil, anı hiç değil. Herhangi bir blogu okuyormuş gibi bir his yaratıyor. Yurdum erkeğinin "kadınlar ve aşk" hakkında gereksiz aforizmaları.

Yani ben hiç beğenmedim kitaplarını, aldığım içinde okumuş oldum. Sadece yazı sonlarındaki bir kaç söz güzeldi o kadar. Ha bir de kitap kapakları :)


Sizin yorumlarınızı alalım?

8 yorum:

  1. Ah bu yorum çok değerli......
    Şöyle ki, hani hep iyi şeyler söyleniyor ya bir kitap hakkında sonra alıp okumaya başlayınca hayal kırıklığı.
    O hayal kırıklığı yalancı şöbiyet tatlısı gibi geliyor inan ki, görüntü var ses yok. Bir de tabaktakinden vazgeçiyorsun falan.
    Hiç hoş bir durum değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ondan okuma kuzum ama okucam illaki derseeen kitap bende

      Sil
  2. İtiraf ediyorum ben de kapaklarina vurularak alanlardanim,hatta ilk sayfalarda bir iki söz hoşuma gitti sonradan hep aynı muhabbetleri evirip çevirince bıktım resmen.Aldigim kitabi her şart ve koşulda bitirmek gibi bir hastalık sahibi olduğum için azap içinde bitirdim.Sabah uykum kitabı da Ömer Tuna nın ilk aylarına denk geldi adını görünce nedense bağ kurdum aramızda ama cıkk olmadı sevmedim sevemedim.Maalesef benim için de tırt
    kitaplar bunlar arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) sabah uykum heee alemsin yavrum yaa

      Sil
  3. ahmet batman okumadım, okumak da istemedim, çünkü birden patlayan kitaplarda reklam olasılığı çok fazla. ha ahmet batman bana kitabını gönderseydi okumaz mıydım, ben de okurdum.
    ne düşünürdüm bilmem ama bi kaç olumsuz yorumda tam da uzaktan hissettiğimi okudum.
    yani belli başlı altı çizilecek güzel cümlelerden öteye gidemediğini falan.
    yazara başarılar dilerim.
    başarılı türk yazarlara ihtiyacımız var.
    kapaklar harika cidden. iki kitabının da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi kitaplar işte. Bende kendini geliştirsin diye eleştirdim :)

      Sil
  4. Ahh ahh ben kitabın popülaritesine vurulup alanlardanım :( Tam bir faciaydı çünkü tatile gidiyordum çantama hiç kitap almamıştım ve yol üstünde iki kitabı birden aldım. Tüm tatil boyunca elimde sürünmekten kirlendi oysa okumaktan yıpransa hiç fena olmazdı ama olmadı işte :( Tam bir hüsran

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsunn :)) Gerçektende hüsran.. sosyal medyanın zararları diyelim :/

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi