18 Kasım 2014 Salı

İt's okey İt's Love / Güney Kore / 2014


                     Trailer bilem çok farklı ben sevdim :)



Tatataaam!!

Aylar önce yazmaya başlayıp  bitiremediğim şu yazıyı artık tamamlayıp yayınlıyorum.

Size Secret Garden'dan sonra çok süper bulduğum yegane diziyle merhabalar diyorum :) Hatta öyle ki acaba SG'nin tahtını salladı mı içimde bilemiyorum. Olmuş olabilir.

İlk defa bir diziden upuzun bahsetmek istiyorum :)



İt's okey İts love, bilindik Kore senaryolarının çok dışında, farklı bir yapım. O yüzden klasik Kore senaryolarını seven birinin seveceği tarzda değil bence.
Konu itibariyle biraz daha müstehcen, ilişkiler daha açık saçık. Hımm nasıl desem, bir i need romance serisinin farklı yansıması gibi.Tabi açık sahne yok ama öpüşme sahneleri her halde bir tek bu dizi de bu kadar çoktu :) Ve tabi klasik Kore kızı öpüşmesi değildi izlediklerimiz :) O öpüşmeleri de hep komik bulmuşumdur. Filmlerde anasını ağlatan aktiristler masum kız rollerinde çok komik oluyorlar. Tabi burada Kore dizilerinin Endonezya gibi müslüman ülkelere dizilerini fahiş fiyatlara satmasının rolü çok büyük. Yani öyle "ay bu korelilerde çok edepli" muhabbeti tamamen duygusal :))


 "Hadi seni hep gitmek istediğin yere götüreyim" diyip bilet alan en lüks otelleri seçen bir erkeğe hiç bir kız böyle davranmaz. net :)

İlk fragmanı gördüğümde bile heyecanlanıp meraklanmıştım. (Dizi fragmanına heyecanlancak kadar monoton bir hayata sahip olabilirim, ne var? :/ ) Gong hyo jin'den resmi olarak özür dilemek istiyorum. Hangi kameraya bakayım? Ablacım ben eşeklik etmişim, unnimsin, affet. Oyunculuğu çok iyi ve çok doğal hatun. Ah bir de şu kadını kim giydiriyorsa basma eteklerle dolandırmasa daha makbule geçicek. Ama abtürük giyim tarzı da oyunculuğunun yanında hiçe dönüşüyor.

Jo in sung'un izlediğim ikinci dizisi. "That winter"'da izlemiştim ilk önce, orada da beğenmiştim, oyunculuğu süperdi. Ama burda başka bir şeye dönüşmüş. Adam büyüdü de büyüdü rolle :)



Neresinden başlayacağımı bilemiyorum.
Konusundan başlayayım o halde :) Sonra okumak istemeyenler devam etmesin, bol spoiler veririm açık saçık yazarım çünkü. Kimse durduramaz beni :)

Jang jae yeol, ünlü bir yazar. Partilerde djlik yapan, radyo programı olan, hatunlarla gününü gün eden, yırtık bir tip aynı zamanda. Hapiste bir abisi, birde annesi var. Zamanında üvey babasından dayak yemekten bir takım pskolojik sorunları da olmuş ama gayet iyi gözüküyor :)



Ji hae soo, özürlü babaya, sürekli çatışma halinde bulunduğu bir anneye ve silik bir karakter olan  ablaya sahip bir  psikiyatrist. Okul zamanından sunbaesi  dr uncle jo ve zamanında sunbaesinin hastası olan tourette sendromlu so kwang'la aynı evde yaşıyor. (burada işte klasik olmayan bir senaryo olduğunu anlıyoruzz :) )
Sonra bir gün sunbaesinin ricasını kıramayan ji hae soo, bir tv programında jang jae yeol le onun kitap karakterleri üzerine tartışıyorlar. Bu arada jang jae yeol gerilim romanları yazıyor.
Ve dizimiz startı veriyor. Ardından gelişen zamanda jang jae yeolla olan çatışmalar, büyüyen aşk, çıkan pskolojik sorunlar .. ve finish mutlu son!! :) partyyy.. yani gönül rahatlığıyla izleyin, çok şirin bir sonu da var. Daha noooolsun yav!



Dizinin çekimleri değişikti, pskolojik konular ele alındığı için sanırım hep yüz odaklıydı. Çok fazla yakın çekim vardı ve oyuncuların mimikler şahaneydi!Hele jo in sung'a öldüm bittim..
Ayrıca ilk defa bir Kore dizisinde normal bir başrol kadın karakteri izledik bence. İlla o kızlar bir ezik olur bilirsiniz. Bu defa kızımız fazlasıyla özgüvenliydi hatta bu özgüven çoğu zaman gıcıktı. Yine de sevdim, çünkü jang jae yeoul gibi erkekler gıcık olurlar. Bilirsiniz, havalı fazla özgüvenli vs vs..


Şu "tam benim tipim" muhabbetide güzeldi :)



Bir de ilk defa aşk izledik. Normalde dizilerde karakterler bir şey yaşamazlar hep bir aşktan ölüp biterler manasızca. Bu defa baya sevgili olmalarını, anılarını filan izledik, hatta bizde anı biriktirdik :) Sonrasında olan olumsuzluklara da yerli yerli üzüldük.

Dizinin müzikleri harikaydı!Bir sürü yeni müzik dinledik. Playlistimize birsürü bebekler eklendi. Çok mutluyum. Ki o grupların başka şarkılarını da dinlemeye başladım.


Bundan sonrası SPOİLER :) benim yorumlarım olucak.. ona göre :)

Dizi jang jae yeoul'umuzun abisinin çatallaması ve kang woo'yu görmesiyle başlıyor. Ben hemen anlamıştım onun kendi halüsünasyonu olduğunu :) Çok zeki olduğumdan :p Tabi dizide olan bu pskolojik mevzular pek gerçekçi değildi. Ama buna rağmen ben sevdim. Zaten hangimiz çok detaylı biliyoruz bu konuları?
Hommate geyiklerine koptum.  Dong mi sunbae ve so kwang acayip iyi yan karakterler olmuş. Onlar olduğu için bile dizi izlenebilir.

İn sungcuğumun aforizmaları, kızla tersleşmeleri, fingerdemelerinide çok sevdim hahaha :) Böyle bir kaç sahnesi hala aklımda, keşke o sahneleri kırpıp size gösterebilsem. Bence çok iyi bir couple oldular ve o sahneleri acayip oynadılar. Ben gerçek olduğunu düşündüm hep, bu kadar hissiyatın geçmesi garip geliyordu ve sürekli " ya bunların arasında kesin bir şey var"  diyodum, sonunda beraber oldukları gündeme düşünce haklı olduğumu gördüm :p

Aferim bana, çok önemli bir şey.




Mesela, in sungcuğumun hastanelere düşüp ji hea sooyu görünce ağlayışı vardı.. Allahımm, o ne güzel zor konuşmaktır!!!.. Hyun bin nasıl asansor sahnesı oyuncusuysa, ın sungta hastalıktan konusamama oyuncusudur.  Böyle biline! :)

Bir sahnesinde ji hae soyu işe gönderiyordu, ona kahve ve sandviçii yapıyordu :) ( ing telaffuzlarına hastayım ama onlar bilerek oyle telaffuz edıyorlarmıs kore aksanlı ıng yanı :) )  o sahneyi izleyen herkesin aralarında birşeyler olduğunu düşünmesi lazım bence. Ay yoksa sadece bana mı oyle gelıyor :/
Ji hae soyu durakta bekledıgı yada hastaneye suprız yapıp geldıgı sahneler.. Ya da yazı yazarken pat diye odasına girdiğinde ifadesizce ona ters bakışlar atışı.. Adam yardırdı diyorum size :)

Tabi onca pskyatristin içinde yaşayıp kimsenin onun deli oluşunu anlamamsı filan tuhaftı tabi :)





ya sonuç olarak ben çok sevdim. Güzeldi ama herkes sevmemiş gördüğüm kadarıyla..


İzleyenlerden yorum alayım?










3 yorum:

  1. resmen gece gece heycanlandım, duygulandım, mutlu oldum. malım bence ben. sanki yan komşularımı anlatıyon, neden böyle sahipleniyok arkadaşş? ben de çok çok sevdim diziyi, oyuncuları, senaryoyu ve anlatımını, süper yazmışsın yaa ben beceremiyom böyle. bu adamın katıldığı bi programı izledim, gerçekte de farklı bi adam, çok utangaç, mesafeli bi tip sanırım ama adam kalp krizi nedeni. hatunun da hastasıyım, ay ne konuştum. harbi sevgililer inşallah, kız düğünlerine giderik artık, öptüm bayyy :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy deli kendine neler demiş yaaa :) ne kadan tatlı oldugunu bilmediğindeeenn...
      Gerçek hayatta nasıl bi fikrim yok hiç ama çok iyi oyuncu hakkaten. Dram sahnelerini acayip oynuyo o capkın hallerde yakısmıs ona. bende artık sevıyom hatunuu.. ayyy bıraz zaman gecsınde beraber tekrar ızleyekk

      Sil
  2. Ben de izledim bu diziyi gerçekten çok keyifliydi. Bu ara da bloğunuz çok güzel takipteyim bana da beklerim:)
    http://koredelisiyiz-biz.blogspot.com

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi