4 Kasım 2014 Salı

Julie & Julia



Bu gün keyifle izlediğim "Julie and Julia" filmiyle geldim :)

Belki bir çoğunuz bu filmi izlediniz, 2009 yapımı film ve oyuncu kadrosu güzel.
Benimde sürekli izleme listemde beklettiğim nedense bir türlü izlemeye başlamadığım bir film oldu.
Başlamadan önce sıkılacağımı düşünüyordum. Nerden böyle bir önyargıya kapıldım bilmiyorum.



Halbuki bence her bloggerın izlemesi gereken bir film :) Çünkü film bizi,  1946'nın Paris'ine diplomat eşiyle beraber yerleşen Julia Child'ın (Merly Streep) Le Cordon Blue'dan aldığı dersler ve yemek aşkıyla kitap yazma serüvenine aynı zamanda 2002 de sıkıcı monoton ve genel itibariyle başarısız hayatına renk katmak için çocukluğundan beri hayranı olduğu Julia Child'in Fransız yemekleri kitabından 500 kusur tarifi bir senede yapıp  bunu blogunda paylaşma hedefini kendine koyan Julie'nin hayatına dahil ediyor.( ne cumle ama!)  ve bunlar gerçek. Yani gerçekten Julia Child & Julie var ve gerçekten böyle bir serüven yaşanmış.



En başta belirtmeliyim ki, Merly Streep'e hayran kaldım. Julia karakterini başkası canlandırsaydı bu kadar iyi olur muydu emin değilim. Stanley Pucci - yani julianin eşi- yle olan uyumu, tavrı, hareketleri, mimikleri.. Çok sevdim. Dahası benim gibi Fransız mutfağına meraklı ve Paris aşığı biriyseniz izlerken mutlu olmamanız imkansız.

Öte yandan Julie karakteri tipik metropol insanı. Kararlar alan, yerine getiremeyen, kendine sözler verip bozan, mızmız, depresif vs.. Ama Julia'nın tarifleriyle kendini başka bir boyuta taşıyıp hayatına farklı bir pencereden bakıyor. Hepimizin yapmak istediği, uğraştığı şeyler... Tabi bir de blog boyutu var.



Ozamanlar blog tabi bu kadar revaçta değil :) Yazdığı yazılar ve koyduğu hedefle en çok tıklanan 3. blog olup, ny timesta röportajı yayınlanan, üne kavuşan,yazarlık hayallerini gerçeğe çeviren bir julie oluyor filmin sonunda. E tabi bir de hikayesi film oluyor  :) İnsan izlerken bir adet "julia child" sipariş vermek istiyor. Bende blogumda yazayım ve istediğim kitabı yayımlayayım filan :) Biliyorsunuz artık herkes kitap çıkartmak istiyor, bu hepimiz için geçerli yani :)



























Ve bir de erkekler... Julie'nin de Julia'nın da hayatında mikemmel erkekler var :) Yani destek çıkan, anlayışlı vs.. Julia karakteri güçlü bir karakter, ne yapmak istediğini bilen ve bu konuda çalışan, güler yüzlü ve depresif değil. Kendini salmıyor kolay kolay. Eşide aynı oranda ona destekçi ve aralarındaki uyum mükemmel. Julie ise mızıkçı, depresif. Cozutuyor ve adama sarıyor. Tabi bir zaman sonra kavga gürültü dahil oluyor, Ve adam tahammül edemiyor. İzlerken ve bu ayrımı farkettiğimde kadınlar olarak yapmamamız gereken bu defresif güçsüz ve adamlara sarma olayını bir kere daha altını çizdim. Güçlü kadınları herkes seviyor, filmi izlerken istisnasız herkes Julia karakterini sevecektir, güçlü insanlar çünkü herkese moral veriyor. Ama julie gibi mızıtan bir tip olursanız işiniz zor. Sizi gerçekten sevenler bile bir zaman sonra katlanamayabilir.


Filmin sonuda bence çok güzel bitiyor. Olağan, sıradan.. Yani olması gerektiği gibi. Bir action yok,  Julia & Julie tanışıp buluşmuyorlar, ruh ikizi çıkmıyorlar yada julie onun torunu çıkmıyor :) Tam olması gerektiği gibi bitiyor. Ve bu sıradanlık asıl mutlu eden şey. Julie'nin kendine verdiği sözü tutması yetiyor bile..

Öyle işte. Bir de blogla alakalı gaza geliyor insan, bir de çenesini açıyor insanın film :)

Bazı filmler var, arada keyifsiz olduğumda açarım, bu da onlardan biri oldu bile.

Sizinde yorumlarınızı bekliyorum ^^

Son söz tabiki;

BONNE APPETİT

4 yorum:

  1. evet bende izlemiş ve bir post yapmıştım
    bayılarak izlediğim bir film yer yer heyecanlandım aşk filmi izlesem ancak bu duygulara kapılırdım
    sürükleyici bizi anlatan aslında
    bonne appetit

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) YORUMUNU Okumuştum arkadaşım ama yazmayı untumuşumm

      Sil
  2. Bittiğinde mutlu hissettiren bir filmdi kesinlikle. Gerçek bir hikaye olması da ayrı güzel. Film bittiğinde ilk işim kızın bloğunu açıp okumak oldu, ne kadar gerçekçi film merak etmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa bende o blogu aramıstım ama bulamamıstım :( yani kapanmıştı sanırım. Ne şanslısın okuduğun için :))

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi