24 Kasım 2014 Pazartesi

Miss Potter /2006



  İzlemekte geç kaldığımı daha doğrusu farketmekte geç kaldığımı düşündüğüm bir filmle geldim bu sefer.

 Beatrix Potter ismini duyanınız var mı? Doğrusu ben bilmiyordum, kendisinin ünlü ingiliz çocuk kitabı yazarı olduğunu. Film sayesinde masallarının ve de masaldan öte illüstrasyonlarının meraklısı oldum.

 Film Beatrix Potter'in biyografisi niteliğinde. Beatrix rolünde Renée Zellweger  , kitap yayımcısı ve de aşkı olarak Evan Mcgregor u izliyoruz. Ben Renée 'yi sırf  Bridjet Jones'tan dolayı ayrı bir yere koyarım :) Bu filmde de ayrıca sevdim.



Filmde Beatrix'in illüstrayonlarıyla bezeli hayatını, masallarını, otuziki yaşına gelip nüfuzlu bir aile de olup bekar kalıp masal kitabını basacak bir yayınevi bulmasını ve bu süreçte yaşadıklarını izliyoruz.Dönemin İngiltere'sinde kadınların sadece iyi bir evlilik için yetiştirildiklerini, kadına verilen değeri (!)  görüyoruz. Buna rağmen Beatrix'in kitap konusundaki kararlılığı ve dik başlılığını, illüstrasyonlarıyla yaşadığı hayali dünyayı, yaşına rağmen hala içindeki çocuğu yaşatışını çok sevdim.



Öte yandan, kostümler ve dekorlar şahane. Sanat yönetimini çok başarılı buldum. Sırf bu yüzden bile insan oturup izleyebilir, hele ki dönem filmlerini sevenler hiç atlamasın. Ayrıca İngiltere'de görmek istediğim bir yer daha oldu, Lake District. Ah çok güzeldi.. -kalpler-

Bende güzel tatlar bırakan bir film oldu.
 İllüstrasyon meraklısı biri olarak iyice kıskandım.

Keşke resim çizebilseydim :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Birşeyler söyleyesim geldi