30 Kasım 2014 Pazar

Nietzsche ve Babaannem / Mustafa Ulusoy






 Nietzsche ve babaannem, hiç bir şey olmasa ismiyle yakalayan bir deneme.

En başından beri okumak isteyip bir türlü fırsatını bulamamıştım. Ta ki bir gün çiftlikte kenara atılmış kolileri karıştırana kadar :) En sevdiğim şey birilerinin kenara koyduğu kitapları karıştırmak sanırım.

Sonuç olarak gördüğüm anda atladım kitaba. Ama pek umduğumu bulamadım diyebilirim.

Yani söz konusu Nietzsche olunca - ben sosyoloji okudumm comm'on bakmadan Nietzsche yazmayı birinci sınıfta öğrendim :))) - böyle inanılmaz teoriler, felsefi düşünceler ve babaanneye bağlanan ironik bir hikaye bekliyorsunuz. Ama pek öyle değil. Bu anlamda zannettiğim gibi çıkmadı kitap.

Daha çok romantik, dindar bir kimsenin içindekilerini harekete geçirecek türden şeyler var. Ama mesela  bir Nietzsche - ay  bide yanlış yazıyomuşum yukardaki havamdan sonra ne komik olur hahaha-  okuru/severi bu kitabı komik bulur :) Felsefi bir şeyler bekler ama o yönden kesinlikle bir şey yok.

Zaten kitapta Nietzche de çok fazla yer kaplamıyor, bu yüzden sağlam bir satış politikası diyebiliriz :)

Bütün inananların samimiyetle kurabileceği şu cümle:  " Gerçek şu ki, Nietzche,canım, bunlar hep imansızlıktan" nın deneme hali olmuş bu kitap. Yine altı çizilen güzel cümleler var, yalın ,akıcı  bir anlatım da. Ve arada hissedilen o " hikayecikler" de..

Güzel, ben sevdim. Böyle kitaplara her inanan her kimsenin ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Muhakak içinde bizi yakalayan bir şeyler oluyor.


 O halde,

 "Sevmeler, ancak O'na yönelirse masumdur!"

alıntısını yaparak keyifli okumalar dileyeyim.






5 yorum:

  1. Nietzsche ve Babaannem gerçekten de bazı noktalarda eksik, okuyucuyu tam yakalayamıyor. Ben bunu biraz konusuna bağlamıştım :) Yoksa Mustafa Ulusoy iyidir, hoştur. Okumadıysanız Aynalar Koridorunda Aşk'ı tavsiye ederim :) Şurda da ben bişeyler karalamıştım onunla ilgili http://okunacakcokseyvar.blogspot.com.tr/2013/10/aynalar-koridorunda-ask.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet belkıde oyle :) Bende severım Mustafa Ulusoy'u. hemen bakıyorum :)

      Sil
  2. buraya kadar tüm eksiklerimi tamamladım ama malum öğrenci bir ajumma olduğum için yorum bırakamdım hepsine.
    ama bu kitap çok övülmüştü bende hep önyargılıydım iyi ki ön yargılıymışım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok kötü bir kitap değildi kesnliklee okumanı tavsiye ederim ama ismindeki o felsefilik yok kitapta;)

      Sil
  3. 4 sene kadar oluyor sanırım ben okuyalı, içeriği net hatırlamamakla birlikte, kapak-tasarım-isim üçlemesi ile içeriğin pek de örtüşmediğini net olarak söyleyebilirim.
    Beklentim daha farklıydı;)

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi