21 Kasım 2014 Cuma

Sabah Kahvesi



Sabahın köründe Starbucksa gidip elinde kahvesiyle fotoğraflar çekinen insanların gerçekliğine şahit olduğumuz bir yer instagram.



Ve ben iki gündür her sabah inatla starbucksa gidip kahve alıp işe öyle geçen o hanımkızın hayatına şaşırıyorum. İnsan neden her sabah starbucksa gidip kahve alır? Devil wears Prada mı yız? Bu bir ibadet olsa insanlar bu kadar özenmezdi şüphesiz.

 sadece şaşırıyorum. Ne kadar farklı hayatlar var, ne kadar değişik. Aklımın alamayacağı sayıda insan toplulukları, hayatları, bakış açıları.. Ve hepimiz her gün kendi dünyamıza uyanırken zannediyoruz ki bu hayatta en önemli şey kendimiziz. Zannediyoruz ki herkesin yaşadığı, hissettiği aynı. Olaylara verilen tepki aynı.

İnatla sabahları işe giderken starbucksa uğrayan kızı asla anlayamacağımı anladığımda farkettim ki aslında anlamak zorunda da değilim. Değilim, yok.

O öyle mutluysa, her sabah üşenmeden starbucksa gidiyorsa, o kahve midesine dokunmuyorsa, ordaki elemanların gene mi bu bakışlarına maruz kalmıyorsa, kalıyorsa da umursamıyorsa.. Yok hiç birini anlamak zorunda değilim. O napıyorsa o.

Bu sabah bunu anladığımda bir insanı daha hayatımdan çıkarttım. Sürekli anlamaya çalıştığım hareketleri, anlam veremediğim davranışlarına anlam vermeye çalışmalarım..

Yok insan nasılsa öyle olucak. O öyleyse öyledir ve ben anlamıyorsam hayatımda kalmasın. O nasıl mutluysa öyle olsun, bende onsuz mutluyum demek ki.

Zaman geçtikçe hayatımda azalan insanlara baktıkça diyorum ki ya olgunlaşıyorum yada huysuzlaşıyorum .

Varın siz düşünün.


Sabah çayınız benden :) Oh mis çay :)





4 yorum:

  1. Sabah çayımı içerken okudum yazdıklarını Melikem..
    Bir insanı anlamak değil de anlamaya çalışmak ne zor gerçekten.
    Ve bu yazıyı okuyunca bir kez daha anladım ki, bizim acilen görüşmemiz lazım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir cümle olmuş "anlamak değilde anlamaya çalışmak"..
      Ah kavuşamadık bi ::(

      Sil
  2. sabahlari starbucksa gitmesine gerek yok bi insana sasirmam icin. sabahlari ac karnina kahve icmesi yeterli. kriterimiz kahveyse.
    bi insan nasil olur da ac karnina kahve icebilir ki?
    bir de filtre kahve icenler var ki sasirdigim, onlar zaten o la la modu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah kahve içmelerini anlayabiliyorum, bir yerde zevk meselesi. Alışkanlık. Ama üşenmeden her sabah "aynı starbucks" a gitmek, aynı kahveden almak.. Biraz daha takip ettim kız tek sabahlarıda değil, her fotoğrafında starbucks fincanıyla. Sanırım onunla özdeşleştirmiş kendini :)

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi