14 Aralık 2014 Pazar

Aynı Yıldızın Altında / Eğer Yaşarsam 2014 - The Fault in Our Stars / İf i stay


 Bu sefer sepette gençlik filmleri var.

Öyle sanıyorum ki Hollywood, Küçük emrah acılarını  yeni keşfetti. Bu zamana kadar "sex sells" den ibaret olan gençlik filmleri "pain sells" e dönmüş durumda. Sonuç olarak ikisi de kötü ama satıyor mu satıyor.

Aynı Yıldızın Altında ve  Eğer Yaşarsam, değişmez ve güzel bir temele kurulmuş. Aşk ve ölüm.
Yani duyguları delicesine sömüren, normal olan her insan evladının izlerken üzüleceği türden konular. Ama bir estetik yok. Bir şairanelik yok. Sadece "hadi bir film yapalım ergenleri kahredelim insanları üzelim ve çok para kazanalım" demiş gibiler.

Bu kadar fazla insanın duygularını sömürmeye yönelik, sadece maddi kaygıların güdüldüğü yapımları sevmiyorum. Özellikle Aynı Yıldızın Altında'yı daha saçma ve basit buldum.




İkisi de  kitaptan uyarlanma senaryolar. Belki kitapları güzeldir bilemiyorum. Ama filmler vasat.

Özellikle Aynı Yıldızın Altında. Resmen "nasıl daha fazla acıklı olabilir" diye oturup kasmışlar. Kanserden inim inim inleyen gençlerin aşık olma ve kendi cenazelerini düzenleme çabaları.. Neyin kafasını yaşıyosunuz acaba diye sormak istiyor insan..

İf i stay, ona göre daha çok sevdim ama yani işte çok bir şey beklemeyin siz yine de.

Belki 17 -20 yaşında olsaydım bu filmlere ölüp bitebilir, başroldekileri çok sevebilirdim belki de bana hitap etmediler.

Sonuç olarak fazla şişirildiğini düşündüğüm iki filmle bu haftayı kapatıyorum.

Sizinde yorumlarınızı alırım:)

17 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. aynı yıldızın altında filmini ilk izlediğimde beğenmiştim, şimdi bu yorumları okuyunca ben bu filmi hangi kafayla izledim ve nasıl beğendim diye kendime sorar oldum :)

    YanıtlaSil
  3. Bazı filmler vasatlığını slogandan belli ediyor sanki ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sloganıdamı var bunların ay kotulerdı ya :)

      Sil
  4. aynı yıldızın altındaya tek elimeyle bayıldımmm
    kitaba göre daha durağan ancak ktiaba ölümüne bağlı kalınmış bunu da ona bağlıyorum yine de okurken basit diyaloglar can yakıyor ki çeviri kötü olmasına rağmen!

    eğer yaşarsamdan hiç ümidim yoktu da merak ettim, geberirim herhalde, acaba önce okusam mı izlesem miiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy ergennnim benim hahahaha :) önce oku sonra izlee sonrada odandaki posterlerle foto bekliyom hade bakam :D:D:D

      Sil
  5. Ayni yildizin altinda yi izledim. İzlerken cok yoruldum. Yani cok kotu degil ama yoruyor insani.
    İzlemeye aldim sizi. İlginizi cekerse ben de bloguma beklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende geliyorum o halde gülşahcım, davete icabet gerek :)

      Sil
  6. Aynı yıldızın altındayı okumaya çalışmıştım ama okuyamadım bile.Zorla kitabın yarısına gelip bırakmıştım.Kitabı bana çok yapmacık gelmişti,sadece film değil kitap da fazla zorlama, o yüzden filmine hiç bulaşmıyorum bile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa, normalde bilirsin kitaplar daha iyi olur, o halde filmi hiç beğenmezsin :) Ama yani film oyuncular işleniş olarak filan çok kötü değildi ama ben zaten baştan senaryodan eledim :)

      Sil
  7. Ne güzel ne kadar uzun zamandır yazıyorsunuz. Umarım benim yeni başladığım blog yolculuğum da sizin gibi uzun olur. Ben de sizi bloguma beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. izlecekler listeme aldım. Teşekkürler. Seni izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    YanıtlaSil
  9. Aynı yıldızın altında'nın kitabını okudum.Filminin de yarısını izledim.Belki kültür ya da din farkından bizdeki etkileri öyle olmazdı heralde diye düşünüyorum.Hayatlarında herşey fazlaca basite alınıyor.Çocuğun başına gelen olaydan sonra kızın verdiği tepki mesela benim gözümde çok donuk kaldı.Biraz daha duygu olabilirdi.Tabi kitaba göre söylüyorum bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm ben genel olarak senaryoyu fazla kasıntı buldum zaten :(

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi