11 Aralık 2014 Perşembe

Bir Zamanlar Anadolu'da / 2011





 Sanat filmleriyle aram iyi değildi. İster cahilliğime verin, ister kültürsüzlüğüme.

O iki saat nerdeyse sıfır repliksiz ve olaysız karelerden sonra, böyle bir ton çıkarımlar yapan kafalara hayranım gerçekten. Beni genellikle tribe sokuyorlar çünkü. Neden bu kadar yüzeysel bir insanım, derine inemiyorum diye.

Nuri Bilge Ceylan filmlerine de bu yüzden mesafeliydim. En son cannes'dan ödül alınca ayıp ettiğimi düşünmeye başladım.

Sonuç olarak önyargılarımı ve anlamadığım şeyleri bir kenara bırakarak, Bir zamanlar Anadolu nun başına geçtim.

Ve çok beğendim, çok sevdim. Ama gerçekten, gerek hikaye gerek sinematografi, gerek oyuncular, ince ince göndermeler.. Hepsi hepsini sevdim.

Ve sonra hayıflandım. Neden bunca zaman kendimi şartlandırdım diyerek. Bu yazıyı da benim gibi önyargılarından dolayı  nbc filmlerinden uzak duranlar için yazmaya karar verdim.

Filmi izlerken bir ara -ki o ara muhtarın evinde oldukları araydı- gerçekten bende orada yemek yiyormuşum gibi hissettim kendimi :) Diyaloglar müthiş! Nbc etkisini de sanırım Yılmaz Erdoğan'ı izlerken hissettim. Normalde itici bulduğum adamı, komiser olarak baya kabullendim ve hatta sevdim.

Birde filmi sevmemin bir nedeni Taner Birsel.. Kendisinin yeri ayrıdır bende. Ben çok başarılı ve karizma bulurum kendisini. Çok karakteristik bir havası var. Zamanında Mehmet Günsurla csi tarzı bir dizisi vardı ve o zamana göre çok başarılı bir diziydi. Belki hatırlayanınız çıkar. O zamanlar çocuktum tabi :) Ama ben xfiles izleyerek büyüyen bir çocuktum :)))


Köpek, kadın, kan, doktor, katil, maktul.. Ve Anadolu insanı, yurdum insanı. Böyle bir senaryo ancak böyle güzel kurgulanır böyle de güzel oynanırdı.

Ki ben asla göndermelerden filan anlamam ama bir kaç bir şey çaktığımı hissediyorum :)

Sonuç olarak havalı bir nbc yazısı yazamadım ama filmi izleyenler ne demek istediğimi anladı ve izlemeyenlerse bence birazcık önyargılarını kenara bırakmaya başladı.. (?)

Ben devam filmimi "Uzak" la yapmak istiyorum. Kareler çok iyi, beni kendisine çekiyor. Daha sonra Kış Uykusu..

Ama nbc sever birisi okuyorsa beni, tavsiyelerini de beklerim..

Keyifli Seyirler..


Yorumlarınızı beklerim!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Birşeyler söyleyesim geldi