6 Ocak 2015 Salı

Mustafa İslamoğlu / Hac Risalesi


(yeni yıl yeni kararlar için ben :))

  Yeni yılda yeni kararlar olayına bende kendimi kaptırmışken asıl köklü reformu okuma hayatım için yapmak zorunda olduğum gerçeğiyle karşı karşıya kalınca direnemedim.

İtiraf etmem gerekirse evlendiğimden beri doğru dürüst kitap okuyamıyorum. İtiraf ettim şuanda :) Yani düşününce çok saçma ama evdeyken kitap okuyamıyorum ve "ben hep evdeyim çocuklar"

Bir işim çıktığında, bir şeyler yapmak zorunda olduğumda ancak elimde aylardır sürünen kitabı bitiriyorum. Öbür türlü kitabı okurken bir bakıyorum hatice teyzenin sağ gözünü düşünürken buluyorum kendimi. Hatice teyzenin sağ gözünde ne var ki dediğinizi duyar gibiyim, bir şey yok işte. Ulaştığım kafa bu oluyor.

Bu olayı çözmem gerektiğinden, sizden yardım istiyorum. Sizler okuma düzeninizi/alışkanlığınızı nasıl oturttunuz?

Fikir kitapları okurken uçmayan beyinden istiyorum yetkililerin dikkatine!



İşte bende İslamoğlu'nun Hac Risalesi'yle bir girizgah yaptım. Ben İslamoğlu'nu severim, aykırı fikirleri olduğu vs söylense de bilemiyorum. Dinlerken mantıklı geliyor, hoş oturup tüm derslerini dinlemedim ve de doğru mu yanlış mı söylüyoru tartışabilecek bilgiye de sahip değilim ya. Neyse.

Yakın zamanda nasipse bir umre niyetimiz var. Rabbim nasip ederse inşallah fani ömrümde ikinci kez o mübarek beldelere ziyaret edebileceğim. Tabi insan yaptığı ibadetin idrakinde olmadığında, arapların pisliğinden, feracelerin güzelliğinden öteye gitmeyen bir bakış açısıyla dönmüş oluyor. Ben böyle olmak istemiyorum. İlk gittiğimde pek idrakinde değildim olayların, rüya gibi geldi geçti. Şimdi öyle olsun istemiyorum. O yüzden bu hac risalesi, Say, tavaf, ihram gibi umrenin mihenklerine farklı bir gözle baktırırken Hac ibadetini de öğretiyor. İnşallah hacı da olurum. Genç bir hacı olmak en çok istediğim şeylerden biri. Çünkü Hac kesinlikle genç ibadeti...

Velhasıl kelam ben sevdim ve Umre/ Hac ibadetleri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere, farklı bakış açısıyla görmek isteyenlere göre. Kuru kuru şunu şöyle yap bunu böyle yap tarzında değil.

Böyle işte, yorumlarınızı bekliyorum.


4 yorum:

  1. Ne güzel oralara gitmişsin ve tekrar gidiyorsun :) Allah bana da nasip etsin bir gün inşallah..

    YanıtlaSil
  2. Islamoglu adetli kadina kendini iyi hissediyorsa oruc tutabilir diyor. Bana gore bu sozden sonra ne dedigi dinlenir ne de yazdigi okunur. Allahin haram kildigini helal yapma yetkisine sahipse olay bitmistir :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm bilmiyordum bak, ne bileyim. Kitap gayet güzel aslında.

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi