4 Mart 2015 Çarşamba

Bence sen öğüt verme


 Geçen gün facebookta dolanırken bir karikatür gördüm. Karikatürde saçma sapan giyinimli bir kapalı çizilmiş, tesettürünün ne kadar yanlış olduğuna dair eleştiri de bulunan bir karikatür işte bilirsiniz.

Altındaki yorumlarda bir erkek "bir tane yapıştırasım geliyor" yazmış. Bir sürü likelar uçuşmuş.Kadınlar da dahil tabi ki.

Bu yorumu görünce artık böyle yorumların nasıl bıktırdığını düşündüm...

Bir erkek ulu orta bir kadın için yapıştırmak istediğini söylüyor. Elleriyle cezasını verecek. Bunu da İslam için yapıyor güya.

Son zamanlarda saçma sapan bir tesettür türünün türediğini tesettürle alakası olmadığını bunun yanlış olduğunu hepimiz biliyoruz çok defa bende böyle tiplerden hoşlanmadığımı, yaptıklarını da car car cahilce savunmalarından ötürü rahatsız olduğumu çokça yazdım. Söylüyorum da.

Fakat sonuç olarak herkes kendi hayatını yaşıyor. Doğrusunu bilmek ve yapmak, doğrusunu tavsiye etmek hepimizin görevi. Bir şekilde bu tarz birini gördüğümüzde yardımcı olmak doğrusunu anlatmak yada ne bileyim gerçekten Allah rızası için, dinimiz için bir şeyler yapmak isteyebiliriz.Yapabileceğimiz şey sadece eleştirmek yada bir tane yapıştırmak mı?

Kapalı birinin tesettürünü  eleştirmek kimseye  düşmez. Kapalı birine de düşmez.
 "Benim yaptığım daha evla ben kesin cennete gideceğim" diye düşüncelerle yaşayan o kadar çok kişi var ki ben gerçekten hayret ediyorum. Hayır abartmıyorum hepimizin belki de böyle kimseler etrafında var. Sadece itiraf edilmiyor.Öyle ki başkasından selam bile kabul etmeyecek bir kine bürünmüş. Gözleriyle karşısındakine "cehennem odunu" mesajları geçiyorlar. Böyle bir şey olamaz.

Açık bir kadına da düşmez kapalı birinin tesettürünü yada hareketlerini eleştirmek. İslamiyet sadece örtünmekten ibaret bir din değil. Örtünen kadın tüm günahlardan uzak durur, örtünmeyen ne halt etse eder gibi bir algıyı kim soktu içimize? Sen örtünmediysen bir farzı yerine getirmiyorsundur. O eksik örtünüyorsa bir farzı eksik yerine getiriyordur.
Görüyorum bazen şöyle yorumlar yapılıyor " Son zamanlardaki kapalılardan bende hiç hoşlanmıyorum. Ben açığım ama benden daha çok dikkat çekiyorlar"
hımm yani? Bu yarışı kazanamadığın için mi mutsuzsun? Yoksa birisi gerçekten yanlış tesettür uyguluyor diye mi mutsuzsun? E ama bacım sen hiç yapmıyorsun bir şey. E olur olmaz sende bir şeyler için savaş nefsinle mücadele et madem? Yoksa  dinimize zarar geliyor diye düşünüyorsun ondan mı bu yorumlar.. yok vallahi öyle bir kaygınız yok.

Bir erkeğe de düşmez tesettür konusunda atıp tutmak. Ulu orta kadınlara yapıştırmaktan bahsediyorsun senin peygamberin kadını sana emanet etmişken, yaşamında kadınlara kötü davranmamışken... Belki namazını doğru dürüst kılmıyorsun ama kalkıp senle alakası olmayan kapalı bir bayanın nasıl giyineceği konusunda ahkamı kendi keyfine göre kesiyorsun.


İşte böyle tamamen nefsani duygularla hareket eden, kapalı açık kadınlar da erkekler de fitnedir, bu kadar. Dilde emri bil maruf alt metinde ise niyetleri  tamamen  coşmuş kudurmuş nefslerini beslemek olan bu tiplerden yoruldum.
 Önce herkes kendi kapısının önünü süpürsün.






4 yorum:

  1. Yazındakı her cumleye katılıyorum. Once kendımız olması gerektıgı olup sonra baskalarını uyarmamız gerektıgını dusunuyorum, tabıkı tatlı dılle. "Benım yaptıgım daha evla" dıye dusunen cok ınsan oldugunu dusunuyorum ben de. Yaptıklarımızı sılıp goturecek cok tehlıkelı bır sey, Allah korusun hepımızı oyle dusuncelerden. Insallah bır gun hepımız dort dortluk yerıne getırırız de bırbırımızı elestırecegımıze hayırlarda yoldas oluruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah arkadaşım. Belki dört dörtlük olamayız ama kötü niyetlerimizden kibirlerden arınsak ne ala!. Sevgiler

      Sil
  2. Melikecim ağzına sağlık arkadaşım, her satırına katılıyorum yazdıklarının... Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim arkadaşım, duygulara tercmüman olmuşsam :) sevgiler

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi