8 Nisan 2015 Çarşamba

Surat Asmak Hakkımız / İsmet Özel


  İsmet özel, son dönemin en önemli düşünürlerinden  ve şairlerinden biri.

Hakkında söylenmedik şey kalmamıştır sanıyorum ki. Her kesimin İsmet Özel hakkında fikri var. Düşüncelerini küçümseyip şiirini övenler, artık bizim mahalle de değil İsmet özel diye çıkış yapanlar, İsmet özel adeta bir Akif'tir diyenler ve daha nicesi.


"Surat asmak hakkımız"  okuduğum üçüncü kitabı ve bu üç kitapta neredeyse tüm cümlelerin altını çizdim.

Zaman geçiyor ama İslam dünyasında olan ve gelişen olaylar birbirinin kopyası gibi. "Surat asmak hakkımız" da batı dünyasına karşı bir duruş ve aynı zamanda  öz eleştiri var. Kitap 98 doğumlu ve her şeyin hala doğru olarak kalması can sıkıcı.

Bizim problemimizin bu olduğunu düşünüyorum. Eylemden ziyade söz. Okuyup tartışmak ve bolca laf üretmeyi, söyleyenleri eleştirmeyi, işe yarar mı yaramaz mı diye tahlil etmeyi boş görmeyi seviyoruz. Biz büyük lafların adamlarıyız büyük işlerin değil. Maalesef.

İsmet Özel, söz olarakta eylem olarakta söylediğini yaşayan biri bu yüzden bu kadar önemli bir yere geldiğini düşünüyorum. Bir çok meseleyi Kur'an ve sünnet odaklı ele aldığı için söylediği şeyler hep mantıklı geliyor. En azından bana :)

Kitaptan sevdiğim bir kaç paragrafı paylaşacağım,
 İsmet özel okumalarım ve yazılarım devam edecek :)



"Belki her seyden onemlisi insanlarin felaketlerini buyuk bir telasla arzulamalaridir.Dolap boyle donuyor.Nefret ettikleri seyler icin butun guclerini harcamaya hazir insanlar.Eglencede eglenmediklerini biliyor ama kendilerini mecbur hissediyorlar.Calisma alanlarinin kendilerine ne buyuk tahribat yaptiginin farkindalar ama buyuk bir issizlik korkusu icindeler. Konutlarinda aradiklarini asla bulamayacaklarini bildikleri halde evsizlikten olumcul bir korku duyuyorlar. Insan iliskilerinde bunalima dustukleri halde bu iliskilerin daha ileri noktalara vardirilmasi icin cirpiniyorlar.
Butun bunlar Kur'andan uzak, sunnete ilgisiz kalmanin tabii sonuclari."



"Her şeyin bir fiyatı vardır. Size huzur verdim diyenler bizden ne aldıklarını söylesinler. Onların sahte huzurlarıyla avunmadığımızı, çanak yalamaktan hoşnut olamayacağımızı ve surat asmak hakkımız dediğimizi bilsinler."


"Eğer başta müslümanlar olmak üzere bütün insanlar ilahi kaynaklı bilgilerin kendilerine yön vermesini kabul ederlerse Allah şerleri hayra tebdil edebilir. Ama sanki en sadık kullarmış gibi bazıları kalkıp dünyevi hedefleri ilahi bilgilerin üstünde tutarak ayet ve hadisleri kendi insanlık durumlarını haklı göstermek kastıyla eğip büğme azgınlığını benimserlerse şimdiye kadar gördüğümüz değişmelerin daha çok azap verici olanını yaşamamız kaçınılmazdır."


"Yeryüzünün kirine, günahına, lanetine karşı yapabileceğimiz tek şey şefkate, sevaba, hayra hicret etmekten başka bir şey değildir bana sorarsanız. İnsanın müslümanca ve güvenlik alanına sahip olmaksızın dünyaya gösterdiği her tepkieğer samimi ise tırnaklarını yemekten başka bir yaptırım gücüne sahip olamayacak, eğer samimi değilse şeytanın arasındaki tekerleğin daha hızlı dönmesine yardımcı olacaktır"







7 yorum:

  1. ben de böyle havalı kitaplar okumak istiyorummmm..
    ama okuyamıyorum :o
    denedim. deniycem.
    benim ismet özel fikrim de bu: havalı :D

    diğer kitapları da tanıt yevvrimm saklama :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızım sen osmanlıca safahat okuyosun :) bunlar sana çerez bebeyim. Bi tanesini eskilerden tanıtmıştım diğerini de tanıtıcam ^^

      Sil
    2. Kızım sen osmanlıca safahat okuyosun :) bunlar sana çerez bebeyim. Bi tanesini eskilerden tanıtmıştım diğerini de tanıtıcam ^^

      Sil
  2. İsmet Özel'in bu kitabını seneleeeer önce universitedeyken okumustum, hatta o aralar cuma mektupları serisi de vardı. Düşüncelerini anlayabilmek için bilgi birikimine ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Sanirim seneler sonra tekrar okumak lazım. Hatirlattiginiz iyi oldu. Selamlar. Sevil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevil,
      kesinlikle bilgi birikimine ihtiyaç var. Ben de eksik kaldığımı düşünüyorum bu yönde. Cuma mektupları serisini bilmiyordum hemen onlara da bakayım. Arada bu tarz okumalar yapmak iyi geliyor.
      Selamlar, hep yaz^^

      Sil
  3. acaba kitabı nereden satın aldınız

    YanıtlaSil
  4. ey.. vah vahlar!
    sizin surat asmaya hakkınız yokkk! siz bol bol gülüşün!

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi