3 Haziran 2015 Çarşamba

Dört Güzeller / İskender Pala




Selamun Aleykum,
İskender Pala sevenlerin muhtemelen bildiği bu denemenin varlığından bir haberdim. Hoş İskender Pala takipçisi değilim ama hiç duymamıştım ismini de. Ta ki bir gün ablamda göz göze gelesiye kadar. " aa neymiş bu" diyerek elimde evirip çevirince baktım başlıyıvermişim  baktım bitmiş!

Çok güzel bir kitaptı. Ben zaten denemelere bayılırım  bir de böyle inanılmaz bir bilgi birikiminin araştırmanın ve emeğin aktığı bir kitaba aşık olurum!

Dört güzeller, dört elemente güzellemeler babında. Ateş, su,toprak ve hava. Bunlar hakkında yazmak baştan beni tavladı. Nasıl güzel bir fikir. Delicesine kıskandım. Bir de İskender Pala gibi bir deryanın kaleminden çıkınca tadından yenmez olmuş. Bence herkesin okuması gereken bir kitap. İçinde yok yok. Felsefeden folklor e, dinden mitolojiye divan edebiyatından halk edebiyatına çok geniş bir yelpazede ele alınmış bu dört güzeller.


Kısa hikayeler,filmler, mitler, dini kıssalar hepsi o kadar güzeldi ki. Okuyup öğrendiğim çok şaşırdığım hakikaten sonunda bilgilendiğimi hissettiğim bir kitap oldu. Özellikle "Su" hakkında yazılanların çokluğunu görünce ve dinimiz içinde "su" yun önemini ve ne kadar fazla yerde geçtiğini farkedince şaşıracaksınız. Eğer elinizin altında varsa ve okumadıysanız hemen şimdi okumaya başlayın. Bence sizde benim kadar severek ve şaşırarak okuyacaksınız.

Okuyanınız varsa da yorumunuzu alırım :)

Ben sevdim, eller alsın.

6 yorum:

  1. Iskender Pala deyince akan sular durur bende. Cok kitabını okudum, okuyacagim daha çok kitabı var biliyorum. En son kitabı Bülbülün Kirk Şarkısı' nı ramazan ayına sakladım. Divan Edebiyatı' na merakim onun kitaplariyla perçinleşti ama bu kitap maalesef okumadiklarim arasında. Bak çok kizdim kendime şimdi :-))) Sevil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızma kendine :) Kitap benim olsaydı sana gönderirdim ama emanet :/ Eline geçince oku ve bana hep yaz sevilcim sevgiler

      Sil
  2. İskender Pala'nın bir sürü kitabı var elimde okunmayı bekleyen.Bu kadar güzel anlatınca bunu da alma konusunda aklımı çeldin:)Merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitap seveceğini umuyorum helede deneme seviyorsan :) Onları bitirince yani elindekileri buna bir şans verebilin :))

      Sil
  3. Ben de bu kitabı geçtiğimiz yaz okumuştum. Ben İskender Pala'nın ilk çıkardığı kitapları çok severim, son zamanlarda sanki biraz popüler edebiyat anlayışında yazıyor gibi.. Ama bu kitabını okurken, gerçekten edebiyat zevkimi tatmin ettiğini düşündüm. Tam da dediğin gibi bir baktım elime almışım bir baktım bitirmişim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa okuyan birini bulmak aynı fikirde olmak ne güzel canımm :) Mutlu oldum bak! Duygularımız müşterek arkadaşım sağol yorumun için hep yaz

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi