6 Temmuz 2015 Pazartesi

Ramazan Davulcusu



 Geçenlerde  bir arkadaşla konuşurken ramazan davulcularının gereksiz olduğunu artık bunun kaldırılması gerektiğini söyledi. Şiddetle karşı çıktım :) Davulcuya sahip çıkalım! :)

Çocukluğumun ramazan anılarında korkunçlu  kısmını davulcular kaplar. Gecenin bir yarısı -tabi o zamanlar kış aylarındaydı ramazan  iftarla sahur arasında saat farkı fazlaydı- güm güm sesinin yarattığı o korkuyu bence hepimiz yaşadık. Köyde babaannemlerin ki bir de çok güzel mani okurdu, lakaplarını da araya sıkıştırırdı.Hayal meyal hatırlasam da benim için ramazanın  bir güzelliği davulcular.

Neden kaldırılsın ki? Sene de bir ay değil mi sanki? Kime zararı var? Kimseye.. Ama çocukların minik belleklerinde ramazanı başkalaştıracak ramazanı kodlayacak bir farklılık bu. Allah nasip eder de bir çocuğum olursa,ramazanda davulcuyu duysun, sahura kalksın, benim yaşadığım o heyecanları korkuları yaşasın isterim.

Ne yazık ki istemeyen de çok olucaktır. Çünkü artık ramazanı sadece kültür olarak yaşamaya başlamış milletimiz. Geçen akşam Hamamönünde iftar yaptık. Oranın ramazan etkinlikleri fazlaca oluyor. İnsanlar işi gırgıra eğlenceye vurmuş. Bir çok lokanta hiç abartmıyorum taverna gibi.Canlı  Türk sanat müzikleri, bir tarafta elemeği sergiler, bir tarafta belediye konseri... Oruç açmaya bir saat var ama insanlar yiyip içiyor. Normal bir zaman gibi yeme içme ama ramazan olduğu için eğlence var. Arkadaş kafanız çok güzelmiş, güle güle kullanın.

Çok sinirlendim ama daha çok üzüldüm. Artık ramazan ruhunu yavaş yavaş kaybediyoruz anladım. Dışarıda insanlar normal günmüş gibi yiyip içiyor.Bir şey söyleseniz alim allah döverler, nasıl bana saygı duymazsın diye. Başka zaman gavurun yoluna ölenler, ramazanda gavurdan beter oluyorlar. Hani gavur çok saygılıydı oruçluya? Sende saygı duysana madem? ama yook onun ülseri var teyzesi :(

 Ne bileyim yav, herkes kendi bacağından asılacak elbette ama ramazan gibi toplum ibadetlerinde biraz daha ruh action bekliyor insan.

Bizim çocuklarında bizim gibi heyecanları olsun istiyorum en azından?
Çok mu arkadaşım he?

6 yorum:

  1. Geçenlerde, Ramazan boyunca iki kez kapı çalan davulcu ilk haftadan kapıya dayanınca "bu davulcular da!" konulu bir yakınma konuşması yapmıştık. Velakin sana katılıyorum, zaten eskinin değerleri bir bir elden gidiyor, o halde davulcuya sahip çıkalım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Doğru para almaya gelince çoğu sıraya geçiyor haklısın ama nolcak beş on hayrımız olsun diyoruz :)

      Sil
  2. Ramazan davulcusunu duymuyorum ben ya pimapen pencerelerden dolayı mıdır nedir? Haydi o iyi güzel hoş ama eline davulunu alan geliyor kapının önüne davulcuyum diye para istiyor sorsan ramazanla alakası yoktur birde:/

    Bence de bu sene hepten millet çığrından çıktı.Herkesin bir bahanesi var oruç tutmamak için.O eskilerdeki ramazanları mumla arayacağız gibi görünüyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah öyle olmaz sayımız giderek çoğalır inş :(:(

      Sil
  3. Her cumlene yürekten katiliyorum tatlım. Rahatsız olan kulağını tikasin lütfen. Ben de çok korkardim davul sesinden.(Hâlâ korkuyorum ya) Şimdi yaşadığım ilde böyle bir adet yok maalesef. Cocuklarim benden daha az Ramazan anısı biriktirecek diye uzuluyorum. Bırakalım çalsin Ramazan davulcusu. Dini hayatimizdan bir rengi daha kaybetmeyelim... Sevil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyanık olmasam ve davula uyansam gene bende korkarım :)) gum gum korkunc oluyor hakkaten :)
      Birbir elimizden alıyorlar sevilcim Allah hayretsin sonumuzu

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi