15 Eylül 2015 Salı

Börekçi Bakan


Gündemden geri kaldım sanıyorum ama olsun ben börekçi bakanımızdan söz etcem :)

Öncelikle başörtülü bir bakan hayırlı olsun. Hem kadın hem başörtülü bakan bu ülkede görülmeyecek sanılan bir görüntüyü oluşturuyordu. Lakin hayat kışa, kuşlar uçuyor. Zalimin zulmu de nihayete erebildiği gibi müslümanda feraha erebiliyor. Bize en yakışmayan şey yeis değil mi zaten?

28 şubat mağdurlarının acılarını silmez, gidenleri geri getirmez ama yürekleri soğutur belki biraz?

Börekçi bakan bakan olunca eskileri dökülmüş ortaya bir de özel hayatı didiklenmiş. Boşanmış üç çocuklu bir kadın olarak aile ve sosyal politikalar bakanı olmasına dair çok çirkin laflar edilmiş.

Bakanın avukatı değilim ya da herhangi bir partinin bayrağını taşımayacağım.

Sadece toplum olarak nasıl sığ, dar kafalı, cahil ve acımasız olduğumuzu görelim istiyorum.

Bu bahsettiğimiz kadın, hem prof hem bakan olmuş. Akademik kariyeri olan bir yerlere gelmiş bir kadını sadece "boşanmış" olmasıyla ele alıp yerden yere vurmayı nasıl hoş görebilirim?

Aile bakanı olduğu için illa evli mi olması gerekiyor? Aksine boşanmış olması yani boşanabilme cesaretini gösterdiği için üç çocuğa rağmen takdir edilesi.
Tuhaf gelebilir kulağa ama böyle.

Evlenirken herkes için hayat toz pembedir. Zamanla karşınızdaki insanı, ailesini çevresini tanırsınız. İlla mükemmel anlaşılacak diye bir kaide yok. İllaki bir yerlerde pürüz çıkabilir. Bazen bunları halledebilirsiniz ama bazen onlar pürüz değil dağ gibi sorunlar olarak çıkar karşınıza. O zaman insan illaki evli mi kalmalı?

Allah teala bile helal kılmış boşanmayı. Evet  sevmediği bir helal. Yapılmaması en güzeli. Ömürlük yuvalar kursa herkes ne kadar iyi olur.
Ama bazen olmaz. Adam piskopat çıkar, kadını hayattan bezdirir. Kadın ahlaksız çıkar adamı süründürür. Bazen sadece anlaşamazsın. Olmaz işte.
İnatla ne kendimize ne etrafımıza ne ümmeti muhammede bir faydası olmayan bir evliliği neden yürütelim ya?

Zorbayız kısaca. Boşanmışsa biri birde kadınsa erkeklere bir şey olmaz genelde ama. Başına gelmeyen kalmaz. Çeşitli tacizlere uğrayan, sosyal mecralarda ötelenen hatta iş verilmeyen insanlara çevirilir bu  hanımlar.. Abartı gelebilir kulağa lakin durumlar böyle.
Nitekim Bakan olmuş bir kadına bile aynı tavırla davranılıyorsa bu tutum bitmiş gitmiş denilemez.

Boşanması dinen hukuken insani olarak hak olup ta sırf maddi imkansızlıklar, toplumsal ve ailesel baskılar nedeniyle pskolojik ve fiziksel şiddete katlanan kadınlar da var. Onların sessiz çığlıklarına kulaklarımızı kapatırız çoğu zaman. Bilip bilmemezlikten gelir, nemelazımcılık yaparız. Bir gün kadının başına bir iş geldi miydi "vah vah" der dururuz.

Boşanmayı yada evlilik müessesini kesinlikle küçük yada kolay görmüyorum. Bu yüzden böyle konuşuyorum. İnsan günah mutsuzluk ve huzursuzlukla dolu yıllar geçirip pişman olmamalı. Çocuklarını sevgisiz ve huzursuz bir ortamda büyütmemeli. Maddiyat zaten kadını eğer ki altın bileziği yoksa zorlayan bir konu. Bir de üstüne bu tür toplumsal ve ailevi eziyetler ekleyerek işi daha da zorlaştırıyoruz.

Nitekim boşandığı halde eski eşinden yakasını kurtaramayan ve sonu ölüme dayanan evliliklerde var. Ahlaki çöküntünün yaşandığı bu zamanlarda bunlar kaçınılmaz belki. Fakat şunu da bilmeliyiz ki bu baskılar da çok yanlış.

Daha bu gün güpegündüz cadde ortasında biri orta yaş diğeri en fazla 14-15 yaşlarında olan iki bayana meydan dayağı atılmaya kalkıldı gözümün önünde. Ne yaşanıp bittiği ne olduğu önemli değil. Bu erkeğe bu ruhsatı veren ve sonra erkeğe sayıp söven bizler, kadına şiddete hayır diye sokaklara dökülen bizler sonrasında kadın boşanmaya kalksa o kadını dul diye yerden yere vuran bizler...

Bakana yapılan bu çirkin eleştiri belki sadece Akp ve başörtü düşmanlığından dolayı olabilir. Fakat öyle bir dilemma ki bir gün önce kadına şiddetten sokağa dökülen kadınlar bu gün sosyal medya hesaplarından bakanın boşanmış oluşuyla kilosuyla dalga geçiyor. Sapla samanı ayırt edemeyen, kirli dimağlar..



Zaten bakan sözüne sahip çıkmamış. Fakat o çıkmıyorsa ben sahiplenebilirim sözü.
Evet, bir kadın börek yapmayı bilmiyorsa yuvası dağılmaya mahkumdur :)  Börek demek çalışan bir mutfak demek. Vaktini ailesine harcayan bir kadın demek. Kafasını olur olmadık şeylerle doldurmayan, vaktini boşa harcamayan bir kadın demek. Börek yapan kadın demek mutlu bir kadın demek aslında. Çoluğu çocuğu için kışa menemenlik  yapan, çiçek yetiştiren, yoğurt uyutan, hayvan seven, tarif deneyen, sabahları evinin perdesini mutlulukla açan  kadın demek.

Onun evini, bunun kazancını, onun çocuğunu irdelemeyip kıskanmayan, gıybet etmeyen, kendi işinde gücünde olan bir kadın demek.Börek yapan kadının altındaki gizli mesajı almak gerek.

Eğer bir kadının börek yapacak vakti yoksa börek alacak parası vardır. Bu kadın daha bir cefakar daha bir yoğundur. Kendini hem işine hem evine hem ailesine vakfetmiştir. Bu kadının zaten boş işlere luzümsüz sohbetlere karnı çooook toktur. Ne kocasını ne çoluğunu çocuğunu ne de kendini mutsuz edecek oyalacak işlerden uzaktır.


Velhasıl börek önemli börek. Börek deyip geçmemek lazım :)





13 yorum:

  1. Toplumca nedense zaten bir evlilik merakımız var.Ama iş boşanmaya gelince herkes gardını alıyor.Sanki kötü bir şey yapılmış gibi.Oysa ki ikisi de hayatın getirdiği şeyler..Evlenmeyen kınanır,boşanan kınanır,mutlu olmayan kınanır..Kınanır da kınanır.Kimseyi mutlu edemeyiz zaten bu hayatta,onlar kusur aradıkça..
    Bu yüzden bakana yapılan hakaretleri de anlamış değilim.Aksine 3 çocuğuyla neler başarmış.Ayakları üstünde durabiliyor.Güçlü kadınlara her zaman hayran olmuşumdur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook doğru söylüyorsun canım benim, toplumca anca kınıyoruz başka bir olayımız yok. Bende güçlü kadınlara hayranımdır ;) Fikirler bir, ne güzel :)

      Sil
  2. Yazının ilk satırlarını yoğun bir ciddiyetle, son satılarını da yoğun bir tebessümle okudum Melike'cim :) Börek yapan kadınla ilgili tespitlerine bayıldım hatta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehe tşk ederim özlemcim :) iyi tespitler yapmışım galiba he ne mutlu bana :D:D

      Sil
  3. Börek yapacak vakti olmayan kadın gözleme yapar. Kendimden biliyorum:) Tesbitlerine bayıldım tatlım. Böreğin altında yatan mesaj ancak böyle güzel anlatılırdı. Beynine sağlık. Börek börek dedik de akşam akşam canım çekti, iyi mi:) Sevil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sevilcim sağol canım. senin yorumlarını arar oluyorum görünce hep mutlu oluyorum. Böreğinde gözlemende harikadır eminim. Kendine iyi bak :)

      Sil
  4. çok saçma bir insansın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sana ne yaptım da bana böyle bir yorum bırakıyorsun? Saçmaysam da kendi çapımda saçma saçma yaşayıp mutlu oluyorum sana ne zararım vardı? Bir insanın kalbini kırmaya durup dururken üzmeye değer mi?
      Sanma ki adın sanın yok diye ahirette karşılaşmayacağız vallahi ve billahi ahirette seni görüp sana neden diye soracağım. aklında bulunsun.

      Sil
  5. Bu yazini çok beğendim 👏👍👌 börek deyip geçmemek lazım tabiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol arkadaşım tabi börek önemli :)

      Sil
  6. ben annemlerin yaptığı börekleri ısıtıyorum :/

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi