16 Şubat 2016 Salı

Ömür Transferi (Lifetime transfer)





Sağlam bir kaynağımdan aldığım habere göre isveçli bilim adamları ömür transferi (lifetime transfer) üzerine köklü araştırmalar yapıyorlarmış yıllardır.

Bu araştırmada ilk amaç, insanların kalan ömür sürelerini tespit etmekmiş. Yani ne zaman ölebileceklerini tahmin eden sağlıksal ve pskolojiksel verileri birleştirip yaklaşık bir tarih aralığı belirlemek. Daha sonra kalan ömüre göre insanların ömürlerini paylaşabilme yani transferini sağlamakmış amaç.



Diyelim ki benim yaşayacağım elli senelik ömrüm var, ben bunun yirmi beşini yaşamak istemiyorum. O zaman yirmi beşini, dünya çapında oluşturulan ömür havuzuna alıyorlar böylelikle ben intihar etmeden istediğim zamanda ölmeyi seçmiş oluyorum. Bu havuzda biriken ömürler, hasta çocuklar, bilim insanları gibi önemli kişilerin ömürlerine ekleniyor. Bir insana maksimum yüz yaşına kadar yaşama kotası getireceklermiş tabi. Çünkü bedenin yaşlanması /çürümesi konusu hala gizemini koruyor.

Bununla alakalı her ülkede devlet ömür transferi ve denetleme bakanlıkları kurulmasını isteyeceklermiş. Bu çok fazla suistimale açık bir konu olduğu için hiç bir insan bir insanın ömür mekanizmasına müdahale edemeyeceklermiş çünkü beyin dalgalarıyla ömür transferi gerçekleşecekmiş. Diyelim ki biri  sizi ömür transferine zorladı, beyniniz baskı altında olduğundan buna izin vermeyecekmiş. Zaten her ülkede bir merkez o merkezde de kendi adamları olacakmış. Kimin ömrü kime gidecek taraflar bilinmeyecekmiş. Herkes ömür verebilecek ama her insan ömür almaya layık olmayacakmış. Böylelikle hem intiharların önüne geçecek hem dünya popülasyonunu kontrol altında tutacaklarmış.

Tamam tamam, hepsini ben uydurdum :) Böyle olsa ne tuhaf olurdu değil mi? Petrol için birbirine giren devletler  daha fazla yaşam için  neler yapardı düşünemiyorum :)

Bu konudan çok güzel bir bilim kurgu romanı yada filmi olurdu bana kalırsa. Ömür savaşları 1-2-3 şeklinde gideri bilem var. Ama üşeniyorum, yanlış kıtada doğmuşum, cahilim :)

Belki bir senariste yazara denk gelirde geliştirirler de kitabını yazıp filmi ni çekerler.
Bende ben taaaa 2016 da yazmışım blogumda diye telif hakkı davası açarım.
Davayı kazanıp, zengin olurum.
Oh mis.

4 yorum:

  1. Şaka yaptığını okuyana kadar aklımdan geçenler: Yok ya yapamazlar, olur mu öyle şey!... Tam Saramago'luk konuymuş yalnız bu... Zaten herkesin nefes sayısı belli, olmaz öyle şey!... Ben böyle bir kitap okumuştum yıllar önce, yazarı kimdi ya?... Yok bee yapamazlar, cıkıs!
    Sabah sabah beynime ettiklerin bu şekil. :) Yalnız yıllar önce benzer bir konuda bir kitap okumuştum gerçekten. Bir grup bilim adamı gençlerin beyinlerinden bir parçayı yaşlılara aktarıp onları gençleştiriyordu. Kitabın sonunda kendi parçaları alınmış ve aniden yaşlanmış kahramanlarımız genç kurbanlar bulmak üzre dört bir yana dağılıyordu. Çok enteresan gelmişti, özellikle şimdiki gibi distopik romanların yazılmadığı bir dönemde okumuş olduğum için. Adını bulmaya çalışayım netten. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkaten! Ama ben geçen bir test çözdüm Albert Camus çıktım :D
      Bende bu tarz bir tess kitabı okumuştum, onlarda embriyoları naklediyorlardı yaşlılara, çok sağlıklı oluyorlardı filan. Ama benim konum daha güzel kabul et :P

      Sil
  2. Okudum okudum yok artık ya bu ancak bilim kurgu filmlerinde olur dedim kiii zaten diğer paragraflarda da sen demissin :) ne diyelim bol kazançlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Tşk ederim gülsümcüm aman ölmekte ne zaman olacağını bilmemekte büyük nimet. :)

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi