8 Mart 2016 Salı

Madame Coco





Evimin karşısında üç katlı kocaman bir Coco mağazası var.

Coco'yu seviyorum. Fiyatları uygun ve çeşit fazla. Melek ve kadın figürlerini ayıklamak zor olsa da arada uygun ve kullanışlı şeyler bulabiliyor, hediye konusunda  sıkıntı çekmiyorum.
Bir dönem Çin'de yaptırılıyor her şeyi, Çin malı Coco yu almayın diye tepkiler görsem de sıkıntı etmedim.
Milletin elindeki iphone larda Çin de yapılıyor ama kimse bu Çin de yapılmış almayayım demiyor :) Bakarsanız "designed by california  assembled in China" yazar telefonlarda. Made in China nın çevir kazı yanmasın versiyonu. Apple cası.  Günümüzde her şeyin fabrikası Çin de. Maalesef. Bu konu başka bir konu buraya girmeyelim hiç.

Neyse efenim, bazen bir Coco ziyareti yapar, bakınırım, bir şeyi uyguna bulur almaya niyet eder ve çoğunlukla o şeyi almadan çıkarım. Neden?

Çünkü üç katlı Coco'nun iki kasası vardır, önünde abartısız yirmi kadın sıra bekler. O iki kasanın teki de yoğunluktan çalışmaz ve sadece 1 (yazıyla bir) kasa çalışır.

Normalde çocuğuna iki dk sabredemeyen o kadınların yarım saatlik kasa sabrını görseniz hayretiniz şaşar.Hiç birinin gıkı çıkmıyor.
Üstüne üstlük üç katlı mağazanın toplasan beş tane elemanı yok. Outlet kısmı var ve çingen çadırından kötü vaziyette. Bu beş elemanın beyni yanıyor ve sürekli eleman değişiyor ne zaman gitsem doğal olarak.
İnsan olan öyle bir işte yapamaz çünkü.
O kadar fazla ürün var ve  kadınlar o kadar fazlalar ki.. Hepsi tek bir elemana sürekli bir şeyler soruyor, onu çekiştiriyor,ondan istiyorlar.
Ne zaman gitsem bu görüntülere üzülüyorum. Bu insanlar bir de akşam 9'a 10 a kadar çalışıyorlar ya. El insaf!
Dün yarım saatlik kasa serüvenimin ardından artık dayanamadım, bu hal nedir, patronlarınızın kasa açmaya eleman almaya niyeti yok mu diyerek sitem ettim. Bir dokun bin ah işit! Elemanlar doğal olarak benden dertli. Kasayı bırak, bir fazla eleman almıyorlar diye bana dert yandılar.
Genel merkezinize şikayet etsem? Talepte bulunsam dedim.
Sallamazlar maalesef dediler.
Üzüldüm.
Koskoca mağazalar zinciri, her avm de şubeleri bir de böyle ekstra koca koca şubeleri var ama hizmet sıfır. Sen bu insanları zaten askeri ücretle çalıştırıyorsun, günlük cironu tahmin bile edemiyorum. İki fazla eleman alamıyorsun. Pes!
Bu kadarda insan sömürülür mü ya? Sömürülüyor işte.
Ama hata bizde. Bende. Ucuz diye güzel diye gidiyor oralardan alışveriş yapıyoruz. Kendi derdimizden oradaki elemanların ne yaşadığını görmüyoruz ve böyle insan sömüren mağazaları
zengin ediyoruz.
Ben yine de online sitelerinden şikayette bulundum.
Blogumda bunu da yazıcam dedim.
Bir şey farketmez herhalde ama olsun safımız belli olsun :)

5 yorum:

  1. Bende madame coco'yu kendi çapımda boykot ediyorum. En son bir nevresim takımı alıp sıra azmış diye bekleyeyim dediğim de bir koca öğle arası vaktini hiç ettiler. İnsana insan gibi davranmadıkları da cabası! Haksız rekabet rekabet değildir. Ve ayrıca Müslüman bir ülke de elinden geldiğince melek ve kadın sembolleri kullanmak ne alakaysa anlamış değilim. Hem de içtiğim bardakta, yattığım nevresimde? o yüzden mağazalarına girmemeye dahi özen gösteriyorum..

    Seni de tebrik ediyorum Melike'ciğim. Hakikaten safımız belli olsun. Ve artık öyle her yapılan alkışlanmasın.

    YanıtlaSil
  2. İnsan hayatının hiç değeri yok hakikaten özel sektörde. İki kuruş fazla kazansınlar da çalışanların ruh ve beden sağlığı feda olsun, hiç önemli değil! Buz gibi havada çok yakıyor diye klimaları kısan koca koca patronlar gördüm. Ki klima diyorum, adam gibi bir ısıtıcıyı zaten çok görüyorlar. İnsanın yaşam kalitesini kullandığı aletlerin, harcadığı paranın belirlediği bir çağdayız. Ruhumuz perişanken neyin yaşam kalitesi bu bilmiyorum.

    Bak bir dokundun yine bir torba ah işittin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senden gelen ahlar keyifli be deryacım :) bir çay eşliğinde konuşsaydık daha da güzel olurdu hem

      Sil
    2. O da olur inşallah bir gün :)

      Sil

Birşeyler söyleyesim geldi