28 Temmuz 2016 Perşembe

Savaş Filmleri - #filmsepetim2


Darbe gecesi sabaha kadar ağladım.
Evim Mit'e çok yakın olduğu için hem uçaklar evimin camlarını titretti hem de gözlerimle uçaktan Mit'in taranışını gördüm.
Çok korktum.
Sadece sesler ve gördüğüm bir kaç dakikalık görüntü pskolojimi bozmaya korkmama yetti.
Darbe gecesi sabaha kadar ağladım çünkü ben koskoca bir kadın olarak sadece uçak sesinden korktum. Her gün bombalanan coğrafyalardaki çocuklar için ağladım.
Bunca günahın bedeli nasıl ödenecek?


Aslında bu filmleri izleyeli çok oldu. Böyle bir yazıyı yazmayı da uzun zamandır düşünüyordum fakat darbe girişiminden sonra yazmam daha yerinde oldu sanırım.
Neden birlik olmalıyız? anlamayan varsa bu filmleri izlesin.
Filler tepişir hep çimenler ezilir.
Olanlar hep masumlara, çocuklara olur.


İlk filmim,İran sinemasından Turtles can fly yada  Kaplumbağalarda Uçar. Bu film öyle bir filmi ki izleyipte etkilenmeyecek, ağlamayacak insan yoktur sanırım. Günlerce kendime gelememiştim.
Bahman Ghobadi'nin savaşın çocuk dünyasındaki yerini tüm gerçekliğiyle ortaya koyduğu son derece yalın ve samimi, acıklı yürek burkan bir film.

2003 te, Abd'nin Irak'ı işgalinde savaşın ne zaman çıkacağını öğrenmeye çalışıp duran aşiret ağalarının uydu kurdurmaya çalıştıkları bir tekno çocuk, bu tekno çocuk liderliğindeki  kamplarda kalan yetim/ öksüz çocukların mayın toplayarak hayatta  kalma mücadelesi. Annesi babası ölmüş, üç kardeş etrafında işleniyor film.

Çok acıklı, çok gerçek.
Vatan olmazsa böyle olur diye haykıran film.

imdb: 8,1



Twice Born, ya da Sen Dünyaya Gelmeden Önce, 2012 yapımı italyan ispanyol ortak yapımı bir film. Bizden de bir oyuncu var, Saadet Işıl Aksoy. Tanıdık simalar var Penelope Cruz gibi.

Oyunculuklar ve müzikler çok güzeldi. Savaş ve aşk   ön plandaydı.Bir de Bosna söz konusuyken benim için daha yürek burkucuydu. İzledikten sonra "Allahım çok acı savaş olmasın" dediğimi hatırlıyorum. Ağlamasanda böyle büyükçe yutkunuyorsun.
İzlemediyseniz mutlaka izleyin.

imdb: 7,4



Empire of the sun yada Güneş İmparatorluğu, 87 yapımı Spielberg filmi.
Christian Bale en fav aktörlerimdendir ve bunun nedenini bu filmi izledikten sonra daha iyi anladım. Adam küçücük bir bebeyken bile o kadar iyi oyuncuymuş ki!. John Malkovich güzelliğini de atlamayalım.

Zengin ailenin biricik oğluyken çıkan savaşta kaybolan ve aylarca kamplarda tek başına yaşam mücadelesi veren bir çocuğun hikayesi Empire of the sun.En son sahneleri hele.. :'(

imdb:7,8



Anime sevgim malum, daha önce yazmıştım ama söz konusu savaş olunca onu anmadan geçmek istemedim. Tabi ki Grave of the fireflies'tan bahsediyorum.Ateş böceklerinin mezarlığını ilk izlediğimde konusuna bakmadan atlamıştım. O kadar çok ağlamıştım ki!
Bir anime bu kadar acıklı olmamalı demiştim o zamanda.
Muhtemelen savaşla alakalı yeryüzündeki en güzel anime.
Hala izlemediyseniz izleyin.
Tabi ki Ghibli'den çıkma, yıl 1988.

imdb: 8,5



Dünya çocukların üzülmediği bir yer olsa Allahım!..
Amin.

3 yorum:

  1. Dün film izleyelim diye sayıkladım durdum keşkem bloğuna baksaymışım ^^

    Aminnnn.

    YanıtlaSil
  2. Amin. Listemde olan filmlerden birkaci. Insallah biraz daha zamam gecsin ben de filmlere gecicem. Opuldun ❤

    YanıtlaSil
  3. Geçenlerde rahatlamak için bol ağlamalaı bi film aradık. Dedim bir arkadaşım savaş filmlerinden tavsiyeler vermiş değerlendirelim. Ama sonunda yine Agatha Christie uyarlamalarından birini izledik. Ve hiç ağlayamadık doğal olarak. :)

    C.Bale ben de pek severim ve Empire of The Sun'ı zihnimin bir köşesinde tutuyorum yıllardır. Bakalım Agatha'dan sıra gelecek mi? :P

    YanıtlaSil

Birşeyler söyleyesim geldi